OBOS i Stavanger med The September When

En av tidenes største norske pop-suksesser samles for første gang på åtte år, 30 år etter albumdebuten.

Sammen med legendariske The Cardigans, Hilde Selvikvåg og Stavangers popdebutanter TØFL opptrer de i Uteamfiet ved Konserthuset 2. juni 2019. Det blir en hitspekket festkveld bundet sammen av forfatter Tore Renberg.

Minifestivalen heter «OBOS i Stavanger» og inngår i en serie av fire konsertarrangementer som markerer at OBOS i år er 90 år.

OBOS på Operataket har de siste tre årene vært en stor suksess blant Oslos befolkning. En hel dag med toppartister til en svært overkommelig pris. Billettene til årets fire konsertert vil koste 125 kroner, og alt går tilbake som støtte til aktiviteter for barn og unge. Regningen for selve konsertene tar OBOS selv.

Nå utvider altså OBOS dette konseptet til også å inkludere Stavanger. Og fire dager senere, 6. juni, braker det løs igjen, med OBOS i Bergen. Deretter blir det stemningsfull konsert i solnedgangen på Verdens Ende på Tjøme 3. august. Det hele rundes av på Operataket 18. august. Artistene til disse konsertene vil bli offentliggjort senere. Så følg med! Vi kan love store navn.

– For OBOS handler dette om å gi noe tilbake til samfunnet, og bidra til livet mellom husene. Gode kulturopplevelser binder folk sammen. Konsertene skal være rimelige slik at flest mulig får ta del i opplevelsene, og billettinntektene går uavkortet til barne- og ungdomsarbeid lokalt, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS.

Området utenfor Stavanger Konserthus tar rundt 10 000 tilskuere. Fullt hus vil gi 1,25 millioner kroner å fordele på ideelle tiltak.

OBOS BBL er en medlemsorganisasjon med over 450 000 medlemmer. Siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.