OBOS Boligkonferanse 2017 – er du klar for å ta grønt ansvar?

Bygninger står for 40 prosent av verdens klimagassutslipp, og norske byggeplasser produserer store mengder avfall. Men i årene framover vil vi heldigvis kunne ta i bruk nye materialer og ny teknologi som gir lavere utslipp av skadelige klimagasser.

Vi du høre mer om hvordan du kan ta miljøvennlige bygg ett skritt lenger? Meld deg på OBOS Boligkonferanse 2017.

Byggebransjens store utfordring!

OBOS’ miljødirektør, Birgitte Molstad, er opptatt av hvordan boligbyggere og byutviklere skal være med på å løse klimautfordringene.

– Byggebransjens store utfordring er å ta ut det hele og fulle miljøpotensialet. Hver eneste gang vi planlegger et nytt bygg må vi spørre oss: Har vi tatt i bruk den teknologien som vi vet er med på å gjøre byggene mer klimavennlige?

Planlegger du for framtiden?

Framtidens bygg skal stå godt og lenge, være arealeffektive og ikke minst fleksible for ombygging.

– Vi må planlegge for gjenbruk på en helt ny måte. En gang i framtiden skal nemlig disse bygningene bygges om og brukes til noe vi ennå ikke vet hva er, sier Molstad.

En fagdag for alle som tar byutvikling på alvor

På OBOS Boligkonferanse får vi et innblikk i hvilke grep som må tas for en mer bærekraftig byutvikling. Dyktige foredragsholdere står klare til å gi deg en dag full av faglig inspirasjon.

Finn ut mer om OBOS’ nye miljødirektør, Birgitte Molstad.

OBOS Boligkonferanse 2017 – Grønt ansvar eller bare grønnvasking?

• Tid: 21. september kl. 10.00 til 15.30.
  • Sted: Den Norske Opera & Ballett.
  • Pris: 1500 kroner, lunsj er inkludert.
  • Påmeldingsfrist: 4. september.

Meld deg på i dag!

Byggingeniøren Birgitte Molstad er kvinnen som skal lede OBOS på veien gjennom det grønne skiftet.

Presseinvitasjon: OBOS Boligkonferanse 2017 – Grønt ansvar eller bare grønnvasking?20.9.2017 07:30Presseinvitasjon