Nytt album fra Lana Del Rey

12.7.2017 21:54 | Universal Music Norge

Lana Del Rey slipper sitt nye album Lust For Life 21. juli. Albumet er ute for pre-order nå.

Samtidig med pre-order slippes også to låter; “Summer Bummer” feat. Playboi Carti og A$AP Rocky og “Groupie Love” feat. A$AP Rocky.

Lust For Life inneholder samarbeid med A$AP Rocky, Playboi Carti, Sean Ono Lennon, The Weeknd og Stevie Nicks.

Albumet har Lana laget med sin mangeårige samarbeidspartner og produsent Rick Nowels.

Trackliste:

1.       Love

2.       Lust For Life (ft. The Weeknd)

3.       13 Beaches

4.       Cherry

5.       White Mustang

6.       Summer Bummer (ft. A$AP Rocky & Playboi Carti)

7.       Groupie Love (ft. A$AP Rocky)

8.       In My Feelings

9.       Coachella – Woodstock In My Mind

10.   God Bless America – And All the Beautiful Women In It

11.   When The World Was at War We Kept Dancing

12.   Beautiful People Beautiful Problems (ft. Stevie Nicks)

13.   Tomorrow Never Came (ft. Sean Ono Lennon)

14.   Heroin

15.   Change

16.   Get Free

Ny låt fra JP Cooper21.7.2017 16:18Pressemelding

Britiske JP Cooper slapp i dag singelen «She’s On My Mind», som i dag er den nest høyest plasserte låta på Spotifys New Music Friday-spileliste. Låta er også med på Coopers neste album, «Raised Under Grey Skies», som slippes 22. september. Debutalbumet kommer også til inneholde fjorårets hit «September Song» og «Passport Home», som Cooper slapp tidligere i år. Etter å ha bygd en stadig voksende fanskare i Storbritannia de siste årene, fikk han et internasjonalt gjennombrudd da han bidro med vokal på Jonas Blues «Perfect Strangers» i fjor. Låta, som er streamet rundt 450 millioner ganger på Spotify, lå lenge blant topp ti på VG-lista. Cooper fulgte opp med singelen «September Song» i fjor høst, som har over 200 millioner avspillinger på Spotify. Låten ble også en suksess i Norge og i skrivende stund har den solgt til platina her til lands.

Pojkarna slipper remake av Björn Afzelius21.7.2017 12:00Pressemelding

Endelig er Pojkarna klare med sin neste singel. Denne gangen har de blåst nytt liv i alles kjære «Tusen Bitar», som ble gjort kjent av den svenske artisten Björn Afzelius. Med seg på vokal har de den talentfulle artisten Flickan. Pojkarna er ordentlige pionerer når det kommer til resirkulering av svenske slagere. Debuten «Pojkarna Som Busar», som var en cover-versjon av hitsingelen til Björn Rosenström, ble en slager under årets skisesong. Pojkarna har nå forvandlet «Tusen Bitar» til en tropisk perle, som vekker det nostalgiske hjerte til de eldre, men også dansefoten til den yngre generasjonen. Hør låten HER.

Julia Michaels slipper minialbum20.7.2017 13:04Pressemelding

I går annonserte det amerikanske stjerneskuddet at hun skal slippe et minialbum fredag 28. juli. Utgivelsen har fått navnet «Nervous System» og inneholder syv låter, blant dem megahiten «Issues» og den nye singelen «Uh Huh». Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i år. Ifølge Nielsen Music er det den bestselgende låta fra en ny artist i USA i år og har blitt streamet nærmere 360 millioner ganger på Spotify. Låta ble også en stor suksess i Norge der den nådde tredjeplass på VG-lista og ble liggende i topp ti i elleve uker. Før gjennombruddet som soloartist hadde Michaels tilbragt flere år som en av verdens fremste låtskrivere. Sammen med sin faste samarbeidspartner Justin Tranter har hun vært med på å skrive låter som «Sorry» for Justin Bieber, «Good For You» og «Hands To Myself» for Selena Gomez, «Close» for Nick Jonas og «Hurts So Good» for Astrid S.   Her er sporlista på «Nervous System»: Issues Uh Huh Worst In Me Mak

Ylva slipper musikkvideo til “Get With Me”18.7.2017 16:28Pressemelding

Tross sin unge alder, har Ylva rukket å sluppe en rekke låter. 17-åringen er i dag klar med musikkvideoen til «Get With Me», hvor hun viser at hun kan mer enn bare å synge. «Get With Me» skiller seg fra de tidligere singlene til sørlendingen. Der hun tidligere har imponert med sin mørke, særegne stemme, viser hun i denne låten en langt lysere og lettere tone. Låten ble raskt listet på NRK P3. I den rykende ferske musikkvideoen får vi se både dansemoves og en innlevelse som tilhører sjeldenheten. Se musikkvideoen HER. Videoen er regissert og klippet av Fahil Anweri, og Sofie Løken har koreografi.

Astrid S slipper musikkvideo10.7.2017 13:22Pressemelding

I dag slipper Astrid S musikkvideoen til sin nyeste singel «Such A Boy» med Herman Tømmeraas fra TV-serien Skam. Musikkvideoen, som hadde premiere på velkjente The Fader i dag, ble spilt inn på en rekke forskjellige steder rundt i Stockholm. Videoen presenterer budskapet i teksten til «Such A Boy» gjennom Astrid S og Herman Tømmeraas sitt unike samspill. Videoen er live på YouTube klokken 15:00. - Jeg har gledet meg veldig til å gi ut denne musikkvideoen. Det var utrolig gøy å kunne jobbe med de samme folkene som jeg gjorde på musikkvideoen til Hurts So Good igjen. Og jeg føler at vi fikk frem budskapet i teksten til sangen i denne musikkvideoen. Jeg og Herman hadde det veldig gøy på sett og jeg er veldig glad for at han ville være med på videoen, sier Astrid S. - Astrid er en av de beste artistene vi har i Norge, spør du meg . Hun er også en god venninne. Siden vi ble venner, har vi tullet med at vi må jobbe sammen på et tidspunkt. Jeg er så glad for at vi kunne gjøre det i denne musi

Mari Samuelsen starter solokarrieren med «Nordic Noir»3.7.2017 15:36Pressemelding

Fiolinisten Mari Samuelsen slipper sitt første soloalbum 15. september og har fått med seg ledende komponister fra de siste årenes nordiske krimsuksesser på «Nordic Noir». Albumet inneholder blant annet nye komposisjoner av Frans Bak (Forbrytelsen), Uno Helmersson og Johan Söderqvist (Broen), så vel som originalskrevet musikk og arrangementer av Arvo Pärt og Ólafur Arnalds. Mari har vært involvert i skriveprosessen på alle bestillingsverk og jobbet tett med komponistenene. På denne måten har hun satt sitt personlige preg på musikken på albumet. I løpet av karrieren har Samuelsen oppnådd stor internasjonal annerkjennelse, spilt på en rekke av de mest prestisjetunge scenene i verden og samarbeidet med noen av de største navnene innen klassisk musikk. For to år siden toppet Mari og broren Håkon Samuelsen VG-lista med albumet «Pas De Deux», skrevet av den avdøde filmkomponisten James Horner. Det var første gang på 20 år at en klassisk utgivelse toppet den norske albumlista.