Nysignerte Kajander gikk rett inn på B-lista på P3

Lofotværingen Kajander fikk en pangstart på karrieren da han kunne smykke seg tittelen Ukas Urørt og en B-listing på P3 med sin debutsingel i vår. Låten ga grunnlaget for veien videre for Kajander, som signerte med Universal Music i høst. Oppfølgeren "Når e du klar?" ble sluppet i dag og ble umiddelbart listet på P3.

"Når e du klar?" var lagt opp til release da Universal Music banket på døren i høst. Teamet stoppet utgivelsen og valgte å gi låten en runde til i studio. Låten er opprinnelig produsert av Benjamin Giørtz før stjerneprodusent Jesper Borgen fikk legge siste hånd på verket.

Hør låten her.

- “Når e du klar?” er på en måte en pekefinger til meg selv. Den handler om ting jeg har opplevd og kjennelser jeg har gjort meg om livet og hvor viktig det er å være tilstede i det som skjer rundt meg. Plutselig er situasjonen over, uten at jeg egentlig har vært i den selv. Låten handler om det å være tilstede rett og slett, forteller Bendik Kajander.

Han setter stor pris på at P3 lister låten allerede før den er sluppet.

- Etter at jeg har jobbet så hardt med å få denne låten til å bli sånn jeg vil den skal være, varmer det så inderlig at P3 på strak arm putter den rett på B-lista. Jeg vil takke de for støtten jeg har fått det siste året, sier han.

Det har tatt tid å få på plass singelen, og mange har vært innvolvert i prosessen fra idé til ferdig låt. Jesper Borgen er en av de som har fått oppleve Kajander i studio.

- Bendik er en positiv energibombe å ha rundt seg i studio, og det har vært en fryd fra A til Å. I tillegg er han en av de mest solide vokalistene jeg har jobbet med i studio, typ noensinne. Det var nærmest rett inn, mixing og så var låten på plass, forteller Jesper Borgen.

- Benjamin gjorde en solid jobb på låten før Jesper kom inn i bildet. Jesper hentet frem det siste lille som gjorde at låten nå er akkurat der den burde være. Det var veldig kult å møte Jesper, for vi har en veldig lik energi og klaffet utrolig godt med en gang. Det gjorde prosessen veldig produktiv, og vi kom akkurat dit vi ville med låten, sier Kajander.

Det ble en hektisk festivalsommer for Kajander, selv med kun én singel under beltet. Med et stødig band i ryggen, reiste han land og strand rundt for å spille for det norske folk. Festivaler som Øyafestivalen, Pstereo, Rakettnatt og Aronnesrocken fikk en smakebit på et liveshow og et scenetekke som sjeldent kan bevitnes av en artist så tidlig i sin livekarriere. På toppen av dette har Kajander gjort flere opptredener på både radio og TV, blant annet hos P3 Christine, P3-aksjonen og på God Morgen Norge.

“Om jeg er den jeg vil være? Ja, det er jeg. Nå er jeg klar.”

Bendik Kajander

Følg Kajander

Spotify: https://open.spotify.com/artist/0hlCFEyzGGcZdjQpQ0o6Em

Facebook: https://www.facebook.com/kajandermusikk

Instagram: https://www.instagram.com/kajanderofficial

Twitter: https://twitter.com/Kajander_artist

Foto: Terje Arntsen
Foto: Terje Arntsen

Eminem er ute med «Revival»15.12.2017 09:28Pressemelding

I dag slapp superstjernen endelig sitt niende album. Fansen har allerede fått høre Beyoncé-samarbeidet «Walk On Water» og låta «Untouchable» som ble sluppet i forrige uke  Han har også fått bidrag fra artister som Ed Sheerhan på den nye singelen «River», Beyoncé, Alicia Keys, Pink, X Ambassadors og Kehlani. I tillegg til å ha produsert flere av sporene selv, så har Eminem jobbet med blant andre Rick Rubin, Dr. Dre, Just Blaze, Mr. Porter og Boi-1da.   Etter å ha blitt oppdaget av Dr. Dre på slutten av 90-tallet, har Marshall Mathers blitt en av vår tids aller største artister. Han er den mestselgende artisten i USA siden tusenårsskiftet, har toppet den amerikanske albumlista med ti forskjellige album, har vunnet 15 Grammy-priser og er sett på som en av tidenes største rappere. Eminems forrige album, «The Marshall Mathers LP 2» fra 2013, toppet albumlista i Norge, USA og i en rekke land verden over. Albumet inneholdt blant annet hitsingelen «The Monster» med Rihanna, som også toppet lis

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin