Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

Veronica Maggio ute med sin nye singel!

Carlisle slipper sin debutsingel

eMMa er HAPPY for å slippe en ny låt!

Legenden Carlos Santana slipper i dag "Los Invisibles"! Med seg på låten har han spanske Buika på vokal, og Rick Rubin som produsent. Santana er en av de mest innflytelsesrike artistene fra Latin America noensinne, mens Rubin er kjent som grunnlegger av Def Jam, produsent for Johnny Cash’ comeback (American) og utallige andre artister/band på sin American-label.

Den produktive Maryland-rapperen Logic slipper i dag låten “Confessions Of a Dangerous Mind”. Logic skal også slippe debutromanen Supermarket neste uke. Rapperen fikk sitt store internasjonale gjennombrudd “1-800-273-8255" i 2017, som har blitt streamet over én milliard ganger på verdensbasis.

Dean Lewis slipper i dag sitt nye album A Place We Knew! Albumet inneholder blant annet den nye låten "Stay Awake" og monsterhiten "Be Alright", som har ligget 28 uker på den norske singellisten og sanket inn over 18 millioner streams i Norge! Dean Lewis headliner Bergenfest i sommer.

Multiinstrumentalist, vokalist, låtskriver og co-produsent Andrew Bird er klar med sitt nye album My Finest Work Yet. Bak den lettbente tittelen skjuler det seg et ambisiøst og ettertenksomt album. Matthew Siskin (Beyonce, Father John Misty) har regissert albumets to videoer. Bird gjorde dessuten flere konserter på SXSW i forrige uke, og kommer til Europa i juni.

Singlen "Sisyphus" har allerede fått strålende omtale i toneangivende media som Pitchfork, Rolling Stone, NPR og Brooklyn Vegan. Bird har tidligere arbeidet med artister som St. Vincent, Fiona Apple, og senest på SXSW med det britiske soul-stjerneskuddet Yola.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge

Ny musikk fra Ramón, ZAYN, Holly Humberstone, Bon Jovi samt album fra Kacey Musgraves15.3.2024 11:19:18 CET | Pressemelding

Rockelegender tilbake med ny musikk! ‘oops! jeg har et problem’ Deeper Well fra Kacey Musgraves ZAYN debuterer med singelen "What I Am" som blir å finne på hans fjerde studioalbum. Albumet er skrevet i løpet av de siste seks årene i hans landlige hjemmestudio i Pennsylvania. Dette blir hans mest personlige album per dags dato og reflekterer over hvor han er i livet og kompleksiteten i healing, stillhet og vekst. På albumet utforsker han en ny lyd med sjelfull vokal, live instrumentering og poetisk lyrikk. Albumet ble co-produsert av ZAYN sammen med produsent Dave Cobb (Chris Stapleton, Jason Isbell, Brandi Carlile). Holly Humberstone er i dag ute med EPen work in progress. EPen følger opp hennes kritikerroste debut Paint My Bedroom Black. Om EPen sier hun selv: Every song starts as a work in progress. Some stay as demos and ideas, others find new life with more production. But these songs were demos I couldn’t leave behind. I went back through the archives and discovered these lost old

Deeper Well fra Kacey Musgraves15.3.2024 09:39:47 CET | Pressemelding