Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

Veronica Maggio ute med sin nye singel!

Carlisle slipper sin debutsingel

eMMa er HAPPY for å slippe en ny låt!

Legenden Carlos Santana slipper i dag "Los Invisibles"! Med seg på låten har han spanske Buika på vokal, og Rick Rubin som produsent. Santana er en av de mest innflytelsesrike artistene fra Latin America noensinne, mens Rubin er kjent som grunnlegger av Def Jam, produsent for Johnny Cash’ comeback (American) og utallige andre artister/band på sin American-label.

Den produktive Maryland-rapperen Logic slipper i dag låten “Confessions Of a Dangerous Mind”. Logic skal også slippe debutromanen Supermarket neste uke. Rapperen fikk sitt store internasjonale gjennombrudd “1-800-273-8255" i 2017, som har blitt streamet over én milliard ganger på verdensbasis.

Dean Lewis slipper i dag sitt nye album A Place We Knew! Albumet inneholder blant annet den nye låten "Stay Awake" og monsterhiten "Be Alright", som har ligget 28 uker på den norske singellisten og sanket inn over 18 millioner streams i Norge! Dean Lewis headliner Bergenfest i sommer.

Multiinstrumentalist, vokalist, låtskriver og co-produsent Andrew Bird er klar med sitt nye album My Finest Work Yet. Bak den lettbente tittelen skjuler det seg et ambisiøst og ettertenksomt album. Matthew Siskin (Beyonce, Father John Misty) har regissert albumets to videoer. Bird gjorde dessuten flere konserter på SXSW i forrige uke, og kommer til Europa i juni.

Singlen "Sisyphus" har allerede fått strålende omtale i toneangivende media som Pitchfork, Rolling Stone, NPR og Brooklyn Vegan. Bird har tidligere arbeidet med artister som St. Vincent, Fiona Apple, og senest på SXSW med det britiske soul-stjerneskuddet Yola.

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».

jens er klar med "Lottery"14.6.2019 08:05:00 CESTPressemelding

2019 har vært et travelt år for jens så langt. Han har signert med Made Management (Sigrid, Aurora), hans første singel “Mixtape” har nesten streamet 4M streams og han har allerede rukket å slippe flere singler i år. Sommerlige “Lottery” er tredje låt ut fra jens og han har følgende å si om låta: "Lottery" handler om at man ofte kan bli helt dust av forelskelse, og hvordan man gjerne ikke anerkjenner at oddsene er like dårlig som sjansen for å vinne i lotto. Forelskelsen jeg beskriver i låta, den gikk over, og den dag i dag aner jeg ikke hva hun jeg var så betatt av driver med eller hvor hun er i verden. Samtidig er hun lykkelig uviten om at hun inspirerte en låt. Og akkurat det synes jeg er helt greit. “Lottery” slippes 14.juni.