Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

Calum Scott til semifinalen i Idol

Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip"

Astrid S slipper "Closer"

Bastille ute med EP

Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973.

Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere.

Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”!

James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”.

Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år, og inneholder blant annet godlåta “The New Funkadelic”.

Eric Clapton er nå ute med en ny versjon av albumet Happy Xmas som inneholder to ny låter, som ikke var med på versjonen som ble sluppet tidligere i høst.

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.

Bastille ute med EP7.12.2018 11:01Pressemelding

Bastille er i dag ute med EP-en Other People's Heartache Pt.4. Blant dem som bidrar på EP-en finner man Craig David, Kianja, Lily Moore, Rationale, Swarmz, Jacob Banks, S-X og Seeb - for å nevne noen. Første låt ut fra EP-en er "Grip" som de har sammen med Seeb. Other People’s Heartache Pt.4 er produsert av Bastille selv sammen deres faste samarbeidspartner Mark Crew. Other People's Heartache Pt.4 er fjerde del i en serie av EP-er som Bastille har gitt ut hvor den første kom i februar 2012, den andre i desember samme år mens den tredje ble sluppet i 2014. Om samarbeidet med Seeb sier vokalist Dan Brown: “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’s like you get sucked back into the weirdness of the night or like a door’s been opened into the clubby world of Seeb. Their production takes it somewhere w

Seeb annonserer samarbeid med Bastille – Grip6.12.2018 06:31Pressemelding

Etter å ha sluppet debut-EPen “Nice To Meet You” og remixene av Taylor Swift sin “Delicate” og Clean Bandit sin “Solo feat. Demi Lovato)” i 2018, runder produsentduoen Seeb av året, klare med nok et nytt stjernesamarbeid. Sammen med indierock kongene Bastille, slipper de i dag singelen “Grip”. Etter å ha laget egen musikk og remikser for artister som bl.a. Taylor Swift, Tove Lo, Coldplay, Clean Bandit og Shawn Mendez har Seeb rukket å lagt 4 milliarder (!) avspillinger bak seg siden debuten for tre år siden. Låta “Drink About” feat Dagny har vært en av årets store norske låter og ble også nominert til P3 Gull. Nå er duoen klar med nok et stjernesamarbeid. De har slått seg sammen med de britiske indierock kongene Bastille. Bastille-vokalist Dan forteller: - “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’

Astrid S slipper «Closer» 5.12.2018 15:55Pressemelding

I høst har Astrid S vært høyaktuell med «Emotion» i inn- og utland, og tirsdag 4. desember slapp hun en ny, nær låt, nemlig «Closer». Samtidig som «Emotion» for tiden er landets mest spilte låt på radio og ligger på toppen av de norske radiolistene, befinner Astrid S selv seg i Storbritannia hvor hun gjester Years & Years sin UK-arena turné. Hør “Closer” her. Tidligere denne måneden ble det også klart at videogiganten VEVO har utpekt Astrid S som en av de få utvalgte «Artists To Watch» for 2019. I ble videoene fra VEVO sin DSCVR ARTISTS TO WATCH 2019 med Astrid S ut – der fremfører hun både “Closer” og “Emotion”. Se her: https://AstridS.lnk.to/DSCVR2019PR Om «Closer» «Closer» er skrevet av Astrid S, Oscar Görres, Ludvig Söderberg og James Alan Ghaleb. Låten er produsert av Oscar Görres og A Strut for Wolf Cousins Productions, og mixet av Serban Ghenea. Selv sier Astrid; Jeg er så glad for at «Closer» endelig er ute i verden! Jeg skrev den tilbake i mars med Oscar, Ludvig og James Alan.

Nyhetsbrev fra Universal Music30.11.2018 15:21Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: The 1975 ute med nytt album Morgan Sulele med myke pakker til jul Nordens største rockeband til Oslo og Tons of Rock! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/astrid-s---emotion-remixes?publisherId=6987388&releaseId=17857296 Astrid S - Emotion (Remixes) Canadiske Alessia Cara slapp sitt debutalbum Know-It-All i 2016. I dag er hun ute med oppfølgeren The Pains Of Growing. Rolling Stone - On her second LP, the 22-year-old singer emerges as a bold new voice in young-adult angst. 4/5 The New York Times - She is a singer with an agile voice but a young woman still figuring herself out. The Boston Globe - Alessia Cara is growing up before our eyes. Benny Blanco har fått med seg Jesse & Swae Lee på den nye låten “Better To Lie”. Jax Jones er klar med den nye låten "Play", denne gangen har han fått med seg Years & Years. Den kritikerroste Atlantarapperen J.I.D har sluppet albumet https://open.spotify.com/album/5QTC2PR0kH8CbzlgLczD1M?si=ejawK