Nyhet fra Ving: Bestill ditt favorittrom!

Ving lanserer nå en ny tjeneste på flere av sine konsepthotell hvor kundene selv kan bestille det hotellrommet de ønsker.

- Gjestene våre har lenge etterspurt muligheten til å få bekreftet sitt favorittrom før de kommer til hotellet. Noen vil for eksempel ha en spesiell utsikt eller beliggenhet, andre vil ha et helt spesifikt romnummer, sier Tonje Løkaas Fossum.

Mot en mindre kostnad kan Vings kunder nå bestille et spesifikt romnummer. Seks dager før avreise får et utvalg av kunder som har booket et konsepthotell en mail med dette tilbudet. Tilbudet er foreløpig basert på tilgjengelighet. De tilgjengelige rommene er markert på et kart over hotellområdet, og kundene betaler direkte til hotellet ved ankomst.

- Gjestene våre har lenge etterspurt muligheten til å få bekreftet sitt favorittrom før de kommer til hotellet. Noen vil for eksempel ha en spesiell utsikt eller beliggenhet, andre vil ha et helt spesifikt romnummer. Nå gir vi et større antall kunder denne muligheten. Vi er stolte over å være den første store reisearrangøren som kan tilby denne servicen til kundene våre på våre aller mest populære hotell, forteller Vings kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum.

Prosjektet har blitt testet av Thomas Cook i Norden i løpet av vinteren og våren, og interessen har vært stor. Ca. 20 prosent av de kundene som fikk tilbudet om å velge rom har valgt å gjøre det. I dag er ca. 40 hotell tilsluttet prosjektet, og det er først og fremst på Vings populære konsepthotell som Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og Sendito.

- Antallet hotell som kan tilby denne servicen øker hele tiden, og neste sommer er målet at 300 hotell innen Thomas Cook gruppens tilbud skal kunne tilby gjestene sine å booke sitt eget rom, avslutter Løkaas Fossum.