Nyhet fra Ving: Bestill ditt favorittrom!

Ving lanserer nå en ny tjeneste på flere av sine konsepthotell hvor kundene selv kan bestille det hotellrommet de ønsker.

- Gjestene våre har lenge etterspurt muligheten til å få bekreftet sitt favorittrom før de kommer til hotellet. Noen vil for eksempel ha en spesiell utsikt eller beliggenhet, andre vil ha et helt spesifikt romnummer, sier Tonje Løkaas Fossum.

Mot en mindre kostnad kan Vings kunder nå bestille et spesifikt romnummer. Seks dager før avreise får et utvalg av kunder som har booket et konsepthotell en mail med dette tilbudet. Tilbudet er foreløpig basert på tilgjengelighet. De tilgjengelige rommene er markert på et kart over hotellområdet, og kundene betaler direkte til hotellet ved ankomst.

- Gjestene våre har lenge etterspurt muligheten til å få bekreftet sitt favorittrom før de kommer til hotellet. Noen vil for eksempel ha en spesiell utsikt eller beliggenhet, andre vil ha et helt spesifikt romnummer. Nå gir vi et større antall kunder denne muligheten. Vi er stolte over å være den første store reisearrangøren som kan tilby denne servicen til kundene våre på våre aller mest populære hotell, forteller Vings kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum.

Prosjektet har blitt testet av Thomas Cook i Norden i løpet av vinteren og våren, og interessen har vært stor. Ca. 20 prosent av de kundene som fikk tilbudet om å velge rom har valgt å gjøre det. I dag er ca. 40 hotell tilsluttet prosjektet, og det er først og fremst på Vings populære konsepthotell som Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og Sendito.

- Antallet hotell som kan tilby denne servicen øker hele tiden, og neste sommer er målet at 300 hotell innen Thomas Cook gruppens tilbud skal kunne tilby gjestene sine å booke sitt eget rom, avslutter Løkaas Fossum.

Fem reisetrender for 201810.1.2018 08:50Pressemelding

Trend 1: Østre Middelhavet øker mest sommeren 2018 Sommeren 2018 blir en skikkelig Hellas-sommer. Hellas har alltid vært et populært reisemål for nordmenn, men sommeren 2018 blir ekstra bra. – Av våre gjester velger hele 35 prosent seg Hellas denne sommeren, og de aller fleste reiser til Rhodos og Kreta, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff Flere nordmenn får også øynene opp for Kroatia, og landet har blitt et svært populært reisemål de siste årene. Kroatia er nå det tredje største ferielandet fra Norge med 8 prosent av totalkapasiteten. – Tyrkia har også hatt en kraftig oppgang. Vi ser en økning i markedet vårt på 70 prosent, og bestillingene tikker stadig inn. Det synes vi er svært gledelig. Jeg tror mange har savnet Tyrkia som reisemål, sier Siri Røhr-Staff. I tillegg til disse klassikerne på charter-programmet er Montenegro en nyhet hos Ving denne sommeren. – Montenegro er en spennende charter-nyhet som jeg tror det norske publikum kommer til å ta vel imot. Der er også pri