Nye strømbrudd på Agder

Nye strømbrudd på Agder Mer våt, tung snø i både Aust-Agder og Vest-Agder har ført til nye strømbrudd. Nå er 7176 kunder uten strøm.

Nye strømbrudd på Agder. Foto: Agder Energi Nett

I går formiddag hadde de fleste kundene som har vært berørt av strømbrudd denne uken fått strømmen tilbake. Nå har det oppstått nye strømbrudd som følge av mer nedbør. Begge fylkene er berørt, og de nye strømbruddene har rammet mange av de samme områdene som tidligere denne uken.

Linjeryddere og montører er i gang med å rydde opp i de områdene hvor det er registrert feil. Feilrettingsarbeidet vil ta tid, ytterligere snø i terrenget gjør det mer krevende for montørene å ta seg frem. Agder Energi Nett vil befare linjenettet ved hjelp av helikopter.

Det gir en bedre oversikt over hvor feilsituasjonene er, samtidig som en får avdekket trær som står i fare for å velte og forårsake strømbrudd. Kundene må være forberedt på at det kan ta tid før de får strømmen tilbake.

Agder Energi Nett minner om at det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene. Berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Se vårt strømkart her.

Nye strømbrudd på Agder. Foto: Agder Energi Nett