Nye muligheter for kjærlighetsbrevet?
Dersom du for eksempel har glemt å levere ei bok, skal selge hjemmestrikkede sokker, sende et kjærlighetsbrev eller noe annet under to kilo, ønsker Posten å teste ut digital porto og muligheten til å sende noe fra din egen postkasse.
Send via postkassen
– I Norge er det 2,4 millioner postkasser, og de er perfekt for å levere brev og små pakker. Nå vurderer vi å lage en enkel løsning som gjør at postbudene også kan ta med seg det du ønsker å sende. Vi tror mange vil synes det er en praktisk å kunne ordne forsendelsen hjemmefra, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.
Posten har sendt invitasjon til 10.000 utvalgte husstander, som får en gratis test av tjenesten. Når testpersonene bestiller henting på nett innen midnatt, får de samtidig en tallkode som er digital porto. Denne skriver de på brevet eller pakken, som de deretter legger i sin egen postkasse før klokka 07.00. Postbudet henter forsendelsen og sørger for at den kommer frem til mottaker.
Enklere hverdag
– Nordmenn er blant de mest digitale i verden, og har lett for å ta i bruk nye løsninger. Selvbetjeningsløsningen vi jobber med kombinerer ny teknologi med helt vanlige postkasser, og vi håper mange vil oppleve det som en forenkling av hverdagen, sier Eckhoff.
Testperioden varer ut juni, og avhengig av testen er planen til Posten Norge å gjøre den nye tjenesten tilgjengelig mot slutten av året.
FAKTA
• Sendingen må være under to kilo og passe i postkassen
• Påføres digital porto, en unik tallkode som fungerer som betaling
• Postbudet får melding om sendingen og henter pakken/brevet på sin vanlige rute
• 10.000 husstander deltar i gratis prøveperiode ut juni, med følgende postnumre
o Trondheim: 7033, 7036, 7037, 7050, 7047
o Sarpsborg: 1706, 1707, 1709, 1711, 1718, 1719, 1721, 1722
o Lillestrøm: 2013, 2019, 2020
Kontakter
John Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom