Ny singel fra Undr

Undr slipper i dag sin fjerde singel, "Smooth". Foto: Farida Bolseth Benounis

– Alle kjenner til de kule kidsa. De som alltid har planer, vet hvilken musikk som er inn, og kun går med moteklær. «Smooth» handler om en gutt som blir betatt av en av disse kule jentene, og mens hun blir viktig for ham, ser hun bare på det hele som en lek.

Det sier Rasmus Thallaug, som går under navnet Undr, om sin nye singel. Han er å anse som en altmuligmann innenfor det musikalske sfæren, og som med sine tidligere singler «Burn», «Sharks» og «Hjem igjen», er det Undr som ene og alene har skrevet, produsert og fremført musikken på «Smooth».

Undr har tidligere har blitt omtalt i prominente musikkmedier som The Line of Best Fit, Clash Magazine, FACT og 730.no. Han har også produsert Farida sin nyeste singel "Foreplay", som gikk rett inn på den Spotify sin globale New Music Friday-liste med over 2,8 millioner følgere.

Start fredagen med «Smooth» her! Følg også Undr på Instagram.

Undr slipper i dag sin fjerde singel, "Smooth". Foto: Farida Bolseth Benounis
Artwork for "Smooth"

Ny EP fra Jess Morgan16.11.2018 11:04Pressemelding

I slutten av oktober fikk du høre første smakebit på dagens splitter nye EP fra Jess Morgan. And I Can't Keep Still inneholder singelen «Familiar Shoulders», samt tre nye låter fra den britiske låtskriveren. Med sanger om alt fra det å ha urimelige forventinger til hverandre i et forhold, til en plutselig besettelse av dim sum i Canada, er dette et ferskt tilfelle av Morgan som lager sanger med bred appell slik hun tidligere har gjort med eksempelvis hiten «In Brooklyn». HØR «AND I CAN'T KEEP STILL» HER Jess Morgan er en singer-songwriter fra "historienes by" Norwich i England. Tidligere i år varmet hun opp for a-ha i både Oslo og London. I 2016 spilte inn albumet Edison Gloriette fra i en liten hytte i Bergen sammen med HP Gundersen og Daniel Birkeland, og har blitt omtalt av prominente medier som BBC Radio 2, BBC 6 Music, Uncut, The Telegraph og The Guardian - med god grunn.

deLillos slipper «Hvitvin»16.11.2018 10:36Pressemelding

Da deLillos slapp den akustiske versjonen av legendariske «Kokken Tor» i oktober, lovet vi at bandet hadde nok en gave til fansen på lur i forbindelse med sin store, akustiske høstturné. Den gaven er deLillos sin nye låt «Hvitvin», som mer korrekt er deres tolkning av Loudon Wainwright III sin sang «White Winos». Hør «Hvitvin» her og se musikkvideoen her! – Sangen handler om at Wainwright III satt i perioder og drakk hvitvin med sin gamle mor på terrassen nesten hver kveld. Alltid hvitvin, og ikke rødvin. I teksten kommer det frem at Loudon synes det var en klok avgjørelse, sier Lillo-Stenberg. Videre forteller han at låta er godkjent av Wainwright III selv før den ble gitt ut i dag. – Loudon har hørt vår versjon som vi kaller «Hvitvin«, og svarte: “It sounds great!”. Det var jo fint.

Knut Anders Sørum er ute med ny låt16.11.2018 09:48Pressemelding

Første juledag kan alle filmhjerter fryde seg. Da er det premiere på årets store romjulsfilm «Troll - Kongens hale», som blir å se på kinolerreter Norge rundt med Knut Anders Sørum som står bak hovedlåta. Denne sangen heter «Håp (Når hjertet hamrer)», og da Knut Anders ble spurt om å være med, syntes han at dette hørtes ut som et vanvittig kult prosjekt som han naturligvis ville bidra på. Hør «Håp (Når hjertet hamrer)» her og se musikkvideoen her! – Å få muligheten til å være med å lage en sånn låt til en stor og episk film har vært en drøm siden jeg var guttunge, forteller han, og berømmer samtidig studioet bak filmen, Sagatoon, for dette massive prosjektet som det har tatt 15 år og kostet nærmere 120 millioner kroner å skape. – Det har vært utrolig spennende å prøve å få låta til å matche den episke følelsen i «Troll - Kongens hale», samtidig som det skal være en følelse av Norge, troll, Dovrefjell og eventyr!

Ny singel fra The Dogs16.11.2018 09:34Pressemelding

«There Won’t Be An Encore» ble innspilt under særegne omstendigheter for frontfigur Kristopher Schau. The Dogs er kanskje et av de få bandene der ute som er minst like aktive når de ikke er aktive. Litt bedre forklart; siste konsert for året er unnagjort, og deres neste album Before Brutality er sendt i trykken og slippes 7. januar. Alt tilsier at nå er tiden for hvile, men midt opp i dette - samt salg av kumlokk - slippes den andre singlen fra den kommende plata i dag, og den ble spilt inn under noe uvanlige forhold. HØR «THERE WON'T BE AN ENCORE» HER – Vi spilte inn vokalen mens jeg var inne til en utredning om noen hjertegreier, så jeg var rigget opp med masse EKG-greier og drit, forteller Schau. – Det komiske er jo at jeg, på bakgrunn av at jeg da fremdeles er inne til utredning, nå vet at mens jeg holdt på skjedde det masse greier i brystkassa som ikke var som det skal. Jeg skreik jo, bokstavelig talt, «my heart out» på den der. Godt at vi fikk det på teip.

Anna Kajander slipper sin andre singel9.11.2018 13:13Pressemelding

"Omforlatelse" ble til ved kjøkkenbordet hjemme på Ørsnes i Lofoten for omtrent fem år siden. Den nye singelen er i følge Anna Kajander selv én av de låtene som bare skriver seg selv. – Den handler om det å ikke tørre, eller klare å åpne seg for noen selv om man gjerne vil. Den kan også ses på som en slags unnskyldning til seg selv - ikke bare til den som blir forlatt, men også til den som ikke tørr å bli, sier hun. HØR "OMFORLATELSE" HER! Anna Kajander er Nord-Norges nye, kraftfulle stemme. I sommer slapp 24-åringen sin debutsingel «Sabla Fin», som gikk inn på NRK P1 sin spilleliste i ti uker, havnet på toppen av Spotify sin Norway Viral 50-liste, og ble førpremiert hos Ruben på NRK P3. Hun er også booket til Trondheim Calling i 2019 som demoartist, og er dermed én av artistene festivalen har mest tro på neste år.

Nytt album fra Michael Krohn er ute nå9.11.2018 12:04Pressemelding

"Søvnløse netter er et album som bekrefter Michael Krohns vidd og teft. Og han synger altså mer smektende inntrengende enn noen gang før. Krohn er blitt en crooner på sine gamle dager, og kler det ualminnelig godt" - Dagsavisen, terningkast 5. På Søvnløse Netter nytolker den ikoniske Raga Rockers-lederen klassikere fra hele sin karriere. Om du ser tilbake på hele den norske musikkhistorien, er det få figurer som Michael Krohn. Siden han hamret løs på trommene for Kjøtt på tidlig 80-tallet, til han få år senere dannet Raga Rockers og nå i nyere tid også har gått veien som soloartist, har Krohn vært helt sentral for norsk rock. Et ekte unikum. I dag følger han opp fjorårets soloplate Unwanted med et prosjekt der han har gitt et utvalg låter fra hele sin karriere nye klær. Det er dette som er Søvnløse netter. På sett og hvis kan prosjektet sammenlignes med Johnny Cash sine American Recordings. HØR SØVNLØSE NETTER HER! Her gjør Krohn kun egne låter med produsent Hugo Alvarstein og musikern