Ny prosjektdirektør for OBOS Nye Hjem i Rogaland

Helge Eggja blir ny prosjektdirektør for OBOS Nye Hjem i Rogaland. Eggja arbeider i dag i Kruse Smith Eiendom, og han tiltrer stillingen i OBOS over jul.

Helge Eggja

Eggja har lang erfaring fra eiendomsbransjen. Han har siden 2013 hatt lederposisjoner i Kruse Smith Eiendom region Vest, siden 2016 som regiondirektør. Helge er utdannet sivilingeniør fra Høyskolen i Narvik.

– Jeg er svært glad for at Helge Eggja har takket ja til stillingen som ny sjef for vår satsing på bolig- og byutvikling i Rogaland. Helges ledererfaring, prosjektforståelse, kunnskap om eiendomsmarkedet og hans gode nettverk vil bidra til å utvikle OBOS i Rogaland, sier Even Jermstad, administrerende direktør i OBOS Nye Hjem.

– Jeg gleder meg til å ta fatt i lederjobben i OBOS i Rogaland. OBOS er en kompetent og ressurssterk organisasjon med store ambisjoner om lønnsom utvikling i Rogaland. Jeg ser frem til å arbeide sammen med kunder, medarbeidere og nære samarbeidspartnere, sier Helge Eggja.

OBOS er et boligbyggelag som eies av sine 420.000 medlemmer og som er etablert i store deler av Norge. OBOS driver utvikling og salg av eiendom, eiendomsmegling, eiendomsforvaltning, bankvirksomhet og utleie av eiendom. Virksomheten foregår i Oslo, Akershus, bergensregionen, Vestfold, Østfold, Hedmark, Rogaland, trondheimsregionen, Ålesund og i Sverige. Hovedkontoret er i Oslo.

OBOS har medlemmer i nesten alle landets kommuner. I 2014 kjøpte OBOS BWG Homes, som i Norge er mest kjent gjennom merkenavnet Block Watne. Med dette kjøpet er tilstedeværelsen i Norge økt ytterligere, og OBOS er nå Norges største boligbygger med pågående boligprosjekter i alle regionene. Blant prosjekter OBOS Nye Hjem har gjennomført i Rogaland er Tasta og 5% Øst. OBOS er eier av kjøpesenteret på Tasta. OBOS har i dag 22 680 medlemmer i Rogaland.

Helge Eggja

OBOS BBL er en medlemsorganisasjon med over 430 000 medlemmer. I 87 år har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.