Sonans

Ny privatistskole i Fredrikstad

Sonans Utdanning fortsetter å vokse. Nå åpner ny privatistskole i Fredrikstad.

- Ved å etablere oss i Fredrikstad skal vi fortsette å hjelpe mennesker med å nå målene sine om høyere utdanning. I tillegg håper vi å bidra positivt til byens studentmiljø, sier kommersiell direktør Marit Aamold Sundby.

Med adresse Nygaards gate 37 vil skolen bli en sentral og synlig del av bybildet og studentmiljøet.

- At valget falt på Fredrikstad er på mange måter et tilsvar på etterspørselen og pågangen fra privatister i Fredrikstad og i fylket generelt. Vi tror mange vil ha glede av at vi blir mer tilgjengelige i regionen og at det blir lettere å ta fag og få undervisning som privatist i sitt lokalmiljø, sier Aamold Sundby.

Rektor fra nabobyen på plass

Lena Vigre Kirkeberg, som tiltrer stillingen som rektor i juni, har flere års erfaring fra mediebransjen bak seg. Hun kommer fra en stilling som salgs- og markedssjef i Dagens Perspektiv AS. Selv er hun fra nabobyen Sarpsborg, og tror at det kan være en fordel.

- Vi har fått mange signaler om at det ønskes en egen privatistskole i regionen, og jeg har store forventninger til både den nye skolen og rollen som rektor. Å være lokalkjent kan være en fordel ved at det er lettere å sette seg inn i situasjonen til dem som kommer på rådgivning og til undervisning, sier Vigre Kirkeberg.

Mange fag og erfarne lærere

Det finnes mange grunner og ulike mål til hvorfor man ønsker å ta fag som privatist. Fagporteføljen i Fredrikstad er derfor satt sammen etter undersøkelser og hva elevene har etterspurt. Privatistelever på den nye skolen i Fredrikstad vil derfor få muligheten til å

• få generell studiekompetanse, som også dekker studiekompetanse som påbygg, med eller uten fagbrev, eller gjennom 23/5-regelen
  • ta realfag, altså fag som blant annet dekker kravet til medisin- og ingeniørstudier
  • heve karaktersnittet.

- Nå ser frem til å fylle den nye skolen vår med elever til høsten. Vi tar med oss erfarne lærere fra skolen vår i Oslo. På denne måten sikrer vi kvalitet og fortsetter med noe vi har hatt suksess med i årevis, blant annet det populære tilbudet om gratis prøve-eksamen. Jeg vil også legge til at vi er i full gang med rekrutteringen og er på utkikk etter flere dyktige lærerkrefter til de fleste studiespesialiserende fellesfag, samt programfagene biologi, kjemi, geofag og fysikk til videregående utdanning, avslutter Aamold Sundby.

Søk skoleplass allerede nå!

Skolestart i Fredrikstad er 27. august, men elever kan allerede nå søke om skoleplass.

anne-christine.nordstrom@sonans.no

Om Sonans

Sonans
Sandakerveien 116

915 04 070https://lumigruppen.no/
  • Sonans Utdanning har tatt et tydelig samfunnsansvar for å hjelpe alle til å nå sine mål om høyere utdanning.
  • Sonans Utdanning er markedsleder og har hatt ca. 50 % av markedet siden 2010. Sonans har ca. 8000 elever.
  • Sonans Utdanning har 11 privatistskoler og Sonans Nettstudier.
  • Som privatist ved Sonans Utdanning kan man forbedre karakterer, ta fag man mangler eller legge realfag til vitnemålet, ta påbygg eller få studiekompetanse etter 23/5-regelen (for de som er minimum 23 år når de søker utdanning).

Følg pressemeldinger fra Sonans

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sonans på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sonans