Ny personlig låt fra TIX ute i dag

Fra russelåter til popmusikk – i over 5 år og med godt over 200 millioner strømminger i bagasjen, har hele Norges TIX skapt hits til det norske folket. I dag slipper han «Jeg Vil Ikke Leve» - en låt som kommer rett fra hjertet.

Denne våren har Norge blitt bedre kjent med Andreas, ansiktet bak TIX, gjennom Paradise Hotel – et program han ble med på for å vise den menneskelige siden av artisten TIX.

I dag tar han et skritt videre, og gir fansen en personlig låt.

«Jeg Vil Ikke Leve» er skrevet og produsert av Andreas Haukeland aka. TIX. Låten handler om selvopplevd kjærlighetssorg og er hans første «ikke-party-låt».

«Denne kommer fra hjertet. Av og til kan tankene bli for tunge å bære alene. Det er tabu å snakke om følelser, men et skritt i riktig retning er kanskje å se at noen du ser opp til har de samme følelsene som deg?

Låten er laget uten noen andre involverte enn meg selv. Det er mine følelser, ingen andres. Selv ikke plateselskapet fikk høre den før vi skulle filme musikkvideo. Det er en låt som er 100% ærlig, og jeg tror det er mange som kommer til å kjenne seg igjen i samme følelsene som jeg har sittet med. Teksten forteller rett frem hva jeg synger om og kan tolkes ganske bokstavelig. Ingen metaforer, ingenting mellom linjene. Det jeg synger er det jeg følte da jeg skrev den.» -TIX

Bak navnet TIX finner du 26 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn». I 2015 fikk hans kontroversielle russelåter for alvor fotfeste hos det Norske folk. Albumet hans lå blant annet 70 uker på VG-Lista. I årene som fulgte lagde «legenden TIX» (som fansen kaller han) en rekke låter som gikk rett inn i de norske topplistene. I fjor slapp han megahiten “Shotgun”, som var hans sin første singel utenfor russe-segmentet og kunne bli hørt overalt i Norge i løpet av sommeren 2018. I tillegg har han også hatt en stor suksess som låtskriver, blant annet med verdenshiten “Sweet But Psycho” med amerikanske superstjernen Ava Max. Og ikke bare det - den travle gutten fra Bærum har også hatt tid til å være med i årets sesong av Paradise Hotel.

Robyn releases 'Ever Again' video17.6.2019 16:39:13 CESTPressemelding

There is Robyn, a microphone stand and a landscape she describes as “a dreamy place, somewhere undefined, somewhere in my unconsciousness”, as she revels in the power of sensuality, self care and human touch. Robyn worked on the video for ‘Ever Again’ with director Colin Solal Cardo and long time collaborator choreographer Maria ‘Decida’ Wahlberg. She wears a beautiful Louis Vuitton outfit designed by Nicholas Ghesquierre especially for the video. Watch ‘Ever Again’ here Robyn plays festivals across Europe and the US this summer, including headline slots at Wilderness and Pitchfork Music Festival in Chicago, as well as NOS Alive, Mad Cool and Rock Werchter. These performances follow her sold out European and US tours, including critically acclaimed shows at London’s Alexandra Palace and New York’s Madison Square Gardens, and her first festival performance of the year at Primavera Sound in Barcelona. For more information visit robyn.com. Praise for Robyn’s live show: “Dance pop perfecti

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».