Ny non-stop Singapore-Seattle rute feires med egen låt av Chong the Nomad!

I dag letter første non-stop rute fra Singapore til Seattle med Airbus A350-900. Samtidig lanseres låta "Non-Stop" på Spotify av den "up-and-coming" 22-årige artisten Alda Agustiano fra Seattle - kjent som Chong the Nomad. I den nye låta er det mikset inn kjente lyder som klikk fra setebelter, lyden av flymotorer og klassiske "velkommen om bord".

A350 i lufta.

The instrumental track, titled “Non-Stop”, features a seamless arrangement of A350 aircraft and cabin sounds, many of which are recognisable to regular flyers – the roar of the engine, clink clinks from silverware, the seatbelt click, the ding of the flight attendant button and even the familiar welcoming voice of the Singapore Girl. Other sounds, including taps on the tyres of the A350’s nose-wheel or the whirrs and ratchets of cockpit controls, are embedded in the mix as beats and bass. The sounds are mixed with Chong’s signature pop-electronic style.

“Seattle is known for its rich music scene and is home to major musical influences such as Nirvana, Pearl Jam and Jimi Hendrix. With the launch of our first flights to Seattle, we wanted to have a little fun and pay a contemporary tribute to this heritage by creating a music track that’s completely one-of-a-kind,” said Mr Campbell Wilson, Senior Vice President Sales and Marketing, Singapore Airlines.

“Working alongside up-and-coming producer and beatsmith, Chong the Nomad, we’ve created a brand new track by remixing sounds collected directly from our Airbus A350, and we’re excited to share with everyone the final product of this innovative and playful collaboration.”

The song is available for free listening on Spotify at https://spoti.fi/2kjni88.

For a behind-the-scenes look at the track recording process with Chong the Nomad, visit https://youtu.be/Z9qiiNsNhmg.

For more information/background on the artist check out; https://tomtommag.com/2018/09/chongthenomad_issue33/

Starting today, SIA will operate non-stop flights to Seattle three times per week. This will increase to four times per week from next month.

A350 i lufta.
A350 på vei til ny destinasjon

Singapore Airlines startet opp i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner. Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon.

I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble blant annet i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i den prestisjetunge «Travellers’ Choice Awards for Airlines».

Som medlem av Star Alliance skrev Singapore Airlines luftfartshistorie i oktober 2007. Da lettet verdens verdens største passasjerfly - Airbus A380. I 2013 satte selskapet en ny standard for flyreiser i Premium klassene, og i 2017 lansrte Singaporer Airlines "hotellrom" i luften i First Class og dobbeltseng i Business Class om bord på sine fly av typen A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York med flytypen; A350-900 ULR.

Singapore Airlines flyflåte består av 110 passasjerfly med ytterligere 119 i bestilling og opsjon. Rutenettverket omfatter 104 destinasjoner i 37 land.