Ny musikk fra Mick Jagger

I dag slapp Mick Jagger et audiovisuelt prosjekt som inkluderer låtene «Gotta Get A Grip» og «England Lost».

Hør «Gotta Get A Grip» og «England Lost» her.

Det samme er musikkvideoene til både «Gotta Get A Grip» og «England Lost», regissert av Saam Farahmand og med henholdsvis Jemina Kirke og Luke Evans i hovedrollene.

De to låtene handler i stor om den politiske situasjonen i England, usikkerheten i verden og hans frustrasjon over tiden vi lever i. Lenger nede i saken kan du lese Jagger forklare budskapet og innholdet i låtene.

Samtidig har legenden sluppet «Gotta Get a Grip/England Lost – Reimagined», der blant andre den norske produsenttrioen Seeb har remikset «Gotta Get a Grip».

Det samme har Tame Impala-frontmann Kevin Parker, brasilianske Alok og Matt Clifford. I tillegg har Jagger slått seg sammen med den britiske rapperen Skepta på en egen versjon av «England Lost».

Mick Jagger om «England Lost»:

"Ostensibly, it’s about seeing an England football team lose, but when I wrote the title I knew it would be about more than just that. It’s about a feeling that we are in a difficult moment in our history. It's about the unknowability about where you are and the feeling of insecurity.

That’s how I was feeling when I was writing. It's obviously got a fair  amount of humour because I don’t like anything too on the nose but it's also got a sense of vulnerability of where we are as a country."

‘’Right from the off when I started writing ‘England Lost’, I imagined having a British rapper on the track... Skepta stepped in at a moment’s notice and I just loved what he did.‘’

Om «Gotta Get A Grip»:

“The message I suppose is - despite all those things that are happening, you gotta get on with your own life, be yourself and attempt to create your own destiny”.

Om det politiske klimaet:

‘’We obviously have a lot of problems. So am I politically optimistic? ...No.”

Om hvorfor han slapp disse to låtene:

“I started writing these two songs in April and wanted them out straight away. Doing a whole album often takes a long time even after finishing it with all the record company preparations and global release set up.

It’s always refreshing to get creative in a different fashion and I feel a slight throwback to a time when you could be a bit more free and easy by recording on the hoof and putting it out there immediately. I didn’t want to wait until next year when these two tracks might lose any impact and mean nothing.”

Om hvem og hva han hører på om dagen:

“I do quite a lot of trawling for music online and also the youngsters in my family all play me music when we get together so I get to hear all kinds of things. I listen to R&B and pop and strange mixes of old and new and then like everyone I make my own random playlists. The last things I added to a list were Kendrick Lamar, Skepta, Mozart, Howlin’ Wolf, Tame Impala, obscure Prince tracks and classic soul stuff from The Valentine Brothers.

I really like Kendrick Lamar, he’s also talking about discontent and he really nailed it. I  thought  his  stuff,  and  what  Skepta  is  doing,  are  very  interesting  and  pretty  much  on  the button.’’

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding