Ny musikk fra Mick Jagger

27.7.2017 18:24 | Universal Music Norge

I dag slapp Mick Jagger et audiovisuelt prosjekt som inkluderer låtene «Gotta Get A Grip» og «England Lost».

Hør «Gotta Get A Grip» og «England Lost» her.

Det samme er musikkvideoene til både «Gotta Get A Grip» og «England Lost», regissert av Saam Farahmand og med henholdsvis Jemina Kirke og Luke Evans i hovedrollene.

De to låtene handler i stor om den politiske situasjonen i England, usikkerheten i verden og hans frustrasjon over tiden vi lever i. Lenger nede i saken kan du lese Jagger forklare budskapet og innholdet i låtene.

Samtidig har legenden sluppet «Gotta Get a Grip/England Lost – Reimagined», der blant andre den norske produsenttrioen Seeb har remikset «Gotta Get a Grip».

Det samme har Tame Impala-frontmann Kevin Parker, brasilianske Alok og Matt Clifford. I tillegg har Jagger slått seg sammen med den britiske rapperen Skepta på en egen versjon av «England Lost».

Mick Jagger om «England Lost»:

"Ostensibly, it’s about seeing an England football team lose, but when I wrote the title I knew it would be about more than just that. It’s about a feeling that we are in a difficult moment in our history. It's about the unknowability about where you are and the feeling of insecurity.

That’s how I was feeling when I was writing. It's obviously got a fair  amount of humour because I don’t like anything too on the nose but it's also got a sense of vulnerability of where we are as a country."

‘’Right from the off when I started writing ‘England Lost’, I imagined having a British rapper on the track... Skepta stepped in at a moment’s notice and I just loved what he did.‘’

Om «Gotta Get A Grip»:

“The message I suppose is - despite all those things that are happening, you gotta get on with your own life, be yourself and attempt to create your own destiny”.

Om det politiske klimaet:

‘’We obviously have a lot of problems. So am I politically optimistic? ...No.”

Om hvorfor han slapp disse to låtene:

“I started writing these two songs in April and wanted them out straight away. Doing a whole album often takes a long time even after finishing it with all the record company preparations and global release set up.

It’s always refreshing to get creative in a different fashion and I feel a slight throwback to a time when you could be a bit more free and easy by recording on the hoof and putting it out there immediately. I didn’t want to wait until next year when these two tracks might lose any impact and mean nothing.”

Om hvem og hva han hører på om dagen:

“I do quite a lot of trawling for music online and also the youngsters in my family all play me music when we get together so I get to hear all kinds of things. I listen to R&B and pop and strange mixes of old and new and then like everyone I make my own random playlists. The last things I added to a list were Kendrick Lamar, Skepta, Mozart, Howlin’ Wolf, Tame Impala, obscure Prince tracks and classic soul stuff from The Valentine Brothers.

I really like Kendrick Lamar, he’s also talking about discontent and he really nailed it. I  thought  his  stuff,  and  what  Skepta  is  doing,  are  very  interesting  and  pretty  much  on  the button.’’

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f