Ny musikk fra Mick Jagger

I dag slapp Mick Jagger et audiovisuelt prosjekt som inkluderer låtene «Gotta Get A Grip» og «England Lost».

Hør «Gotta Get A Grip» og «England Lost» her.

Det samme er musikkvideoene til både «Gotta Get A Grip» og «England Lost», regissert av Saam Farahmand og med henholdsvis Jemina Kirke og Luke Evans i hovedrollene.

De to låtene handler i stor om den politiske situasjonen i England, usikkerheten i verden og hans frustrasjon over tiden vi lever i. Lenger nede i saken kan du lese Jagger forklare budskapet og innholdet i låtene.

Samtidig har legenden sluppet «Gotta Get a Grip/England Lost – Reimagined», der blant andre den norske produsenttrioen Seeb har remikset «Gotta Get a Grip».

Det samme har Tame Impala-frontmann Kevin Parker, brasilianske Alok og Matt Clifford. I tillegg har Jagger slått seg sammen med den britiske rapperen Skepta på en egen versjon av «England Lost».

Mick Jagger om «England Lost»:

"Ostensibly, it’s about seeing an England football team lose, but when I wrote the title I knew it would be about more than just that. It’s about a feeling that we are in a difficult moment in our history. It's about the unknowability about where you are and the feeling of insecurity.

That’s how I was feeling when I was writing. It's obviously got a fair  amount of humour because I don’t like anything too on the nose but it's also got a sense of vulnerability of where we are as a country."

‘’Right from the off when I started writing ‘England Lost’, I imagined having a British rapper on the track... Skepta stepped in at a moment’s notice and I just loved what he did.‘’

Om «Gotta Get A Grip»:

“The message I suppose is - despite all those things that are happening, you gotta get on with your own life, be yourself and attempt to create your own destiny”.

Om det politiske klimaet:

‘’We obviously have a lot of problems. So am I politically optimistic? ...No.”

Om hvorfor han slapp disse to låtene:

“I started writing these two songs in April and wanted them out straight away. Doing a whole album often takes a long time even after finishing it with all the record company preparations and global release set up.

It’s always refreshing to get creative in a different fashion and I feel a slight throwback to a time when you could be a bit more free and easy by recording on the hoof and putting it out there immediately. I didn’t want to wait until next year when these two tracks might lose any impact and mean nothing.”

Om hvem og hva han hører på om dagen:

“I do quite a lot of trawling for music online and also the youngsters in my family all play me music when we get together so I get to hear all kinds of things. I listen to R&B and pop and strange mixes of old and new and then like everyone I make my own random playlists. The last things I added to a list were Kendrick Lamar, Skepta, Mozart, Howlin’ Wolf, Tame Impala, obscure Prince tracks and classic soul stuff from The Valentine Brothers.

I really like Kendrick Lamar, he’s also talking about discontent and he really nailed it. I  thought  his  stuff,  and  what  Skepta  is  doing,  are  very  interesting  and  pretty  much  on  the button.’’

Tredje låt fra Gatekunst 6 - "I'm Done" med Kaveh og Abelone13.10.2017 11:28Pressemelding

I dag kommer tredje låt fra Gatekunst 6, "I'm Done". På denne låten har Gatekunst samlet veteranen Kaveh, talentfulle Abelone og hit-produsenten Jesper Borgen. Kaveh er som Gatekunst-veteran å regne, da prosjektet var et viktig ledd i starten av hans karriere. Han synes det var viktig å gi tilbake i form av deltagelse på årets album. Både han og hit-produsenten Jesper Borgen (Alan Walker, Marcus & Martinus & Morgan Sulele) falt for søknaden til Abelone, og var raske med invitere henne i studio. Resultatet ble låten "I'm Done", som er en tøff r&b-låt hvor de to artistene utfyller hverandre på en meget god måte.   HØR "I'M DONE" HER     "Eg syns låten blei heftig, glede meg til folk får høre det. Vi startet fra scratch sammen med Jesper Borgen og Kaveh, de va proffe fra the first moment. For meg va det inspirerende å jobbe med så dedikerte folk som de og eg føle at alle gjorde en utrolig bra jobb. Resultatet ble låta "I'm Done" som er en typ break up song. Eg digge den og håpe folk digg

Hkeem slipper sommerens publikumsfavoritt - En som meg13.10.2017 11:28Pressemelding

Etter en hektisk sommer på turné og utallige konserter, slipper Hkeem, "En som meg", som har vært den ultimate publikumsfavoritten. 20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 29 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. I sommer viste han også en følsom side av seg, med singelen, "Uretfferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari. I dag slipper han "En som meg", en up-tempo smash med sommerlige og varme vibber, som desidert har vært favoritten blandt publikum på alle konserter han har spilt på.     HØR "EN SOM MEG" HER   "En som meg" handler om en jente man ikke kan få, men på en humoristisk måte. Jeg håper folk får en feel good vibe, selvom det ikke går veien jeg ønsker I låta. Denne låta kom ganske spontant mens jeg var i X-ray sitt studio i Oslo. Kompisen min, Snacks, hadde allerede lagd en skiss

Tom Chaplin slipper julealbum13.10.2017 11:16Pressemelding

Den tidligere Keane-vokalisten følger opp suksessen fra solodebuten med albumet «Twelve Tales of Christmas». Albumet slippes 17. november. I dag slapp han låta «Under A Million Lights», som er første singel fra albumet.  Albumet er produsert av David Kosten og ble spilt inn på legendariske Abbey Road, Muttley Ranch og Snap Studios. Albumet inneholder 8 originallåter som er co-skrevet av Chaplin og covere av juleklassikeren «Walking In The Air», Joni Mitchells «River», «2000 Miles» og «Stay Another Day» av East 17.  På albumet prøver Chaplin å skildre både det flotte, og det mindre flotte ved julen. “The four covers I chose are personal favourites and all very distinct from one another. I found Christmas a great source of inspiration for writing my own songs. There’s a bittersweet quality to this time of year that made me want to explore the themes of love, lost love and remembering those we have lost.”, sier han. Tom Chaplin er mest kjent som vokalisten i suksessbandet Keane, som har t

Tøffere og mer urbant fra Kajander13.10.2017 10:37Pressemelding

På den nye singelen ”Naken” viser Kajander oss en tøffere og mer urban side av seg selv. Det er bare å finne frem danseskoene, for dette er en låt som kommer til å ta av dansegulv over hele landet.   HØR "NAKEN" HER. ”Jeg hadde lyst til å teste noe helt nytt denne gang, og er superstolt over resultatet! Det er veldig spennende å utforske en annen sjanger enn den jeg har beveget meg innenfor til nå”, sier Kajander. ”Naken” er co-skrevet med og produsert av Erik Smaaland, som også står bak en av årets største hits, nemlig Hkeems ”Fy Faen”. Bendik Kajanders aller første singel ble plukket opp av NRK P3 i 2016 og siden den gang har det gått slag i slag for den unge mannen fra Ørsnes i Lofoten. Med bare fire låter ute på Spotify, har Kajander bygget seg en fanskare, blitt listet på P3, P1 og spilt på Øyafestivalen, VG-listeshow, by:Larm, Pstereo og Rakettnatt, for å nevne noen.

Shania Twain klar for Oslo Spektrum9.10.2017 10:30Pressemelding

I dag annonserte superstjernen at hun legger til ni konserter på sin Europa-turné neste år. Et av stedene som får besøk av den flere ganger platina og prisvinnende artisten er Oslo Spektrum 16. oktober 2018. Billetter i salg fredag 13. oktober kl. 10.00. Forsalg via livenation.no fraonsdag 11. oktober kl. 10.00. Tre tiår inn i sin karriere, og aktuell med det nye albumet «NOW»,er Shania Twain i toppform. Albumet som inneholder singelen «Swingin’ With My Eyes Closed» og godlåta «Life’s About to Get Good», markerer første gang Shania har tatt på seg rollen som hovedlåtskriver og medprodusent. I kjølvannet av opptredenene på «Strictly Come Dancing» og «The One Show», i tillegg til Radio 2 Breakfast Show med Chris Evans, føler Shania at «it’s time to get back out there and give the music a chance to live a life!». Hun legger derfor ut på sin først Europa-turné siden «huge Up! Tour» i 2004. Shania Twain har vunnet fem Grammy-priser, og er den regjerende dronningen av country-pop. Med 90 mil

The Rolling Stones slipper «On Air»6.10.2017 11:10Pressemelding

1. desember slipper det legendariske bandet «The Rolling Stones – On Air», som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. «The Rolling Stones – On Air» kan forhåndsbestilles fra og med i dag.  Samlingen slippes via Polydor på CD, en dobbel CD deluxe-utgave og i to forskjellige vinylutgaver. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album.  Allerede i dag slippes «Come On», som ble spilt på programmet «Saturday Club» i 1963. Denne er nå tilgjengelig på alle plattformer. «On Air» inneholder også klassikere som «( Can’t Get