Ny lufthavndirektør på Stavanger lufthavn, Sola

Anette Sigmundstad har takket ja til stillingen som lufthavndirektør på Sola. Hun kommer fra stillingen som sikkerhet- og kvalitetssjef, og tar over som lufthavndirektør allerede 1. mars.

- Jeg er svært fornøyd med at Anette har takket ja til denne stillingen. Jobben ble lyst ut både internt og eksternt, og vi fikk svært mange søkere. Hun han en solid bakgrunn fra både Politiet og Avinor, og ikke minst personlige egenskaper som gjør henne meget godt egnet til stillingen som lufthavndirektør på Sola, sier konsernsjef Dag Falk-Petersen.

Sigmundstad er utdannet ved høyskolen i Stavanger og Politihøyskolen. Hun har også ytterlige utdanning fra BI og Politihøyskolen. Hun har hatt ulike stillinger i Politiet siden 1998, fram til hun ble sikkerhetssjef på Sola lufthavn i 2012.

- Jeg er veldig stolt over å bli vist denne tilliten. Avinor er en fremtidsrettet og ambisiøs samfunnsaktør, og Stavanger lufthavn Sola spiller en viktig rolle for regionen. Jeg gleder meg til å fortsette utviklingen av Stavanger lufthavn Sola sammen med kompetente kolleger og samarbeidspartnere i årene framover, sier Sigmundstad.

Avinor har ansvar for de 44 statlig eide lufthavnene og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.