Ny daglig leder i Utviklingsfondet

Utviklingsfondets styre har tilsatt Jan Thomas Odegard (49) som ny daglig leder. Han begynner i stillingen 1. oktober i år.
Jan Thomas Odegard er tilsatt som ny daglig leder av Utviklingsfondet.

- Vi er glade for at Jan Thomas har sagt ja takk til å bli daglig leder hos oss.  Med Jan Thomas på laget får vi en leder som både har et sterkt engasjement for Utviklingsfondets arbeid for å fjerne sult og fattigdom, med høy kompetanse om bistandsarbeid og med dokumenterte resultater som leder, sier styreleder Arne Bardalen.

Jan Thomas har hovedfag i utviklingsorientert samfunnsgeografi. Han har vært generalsekretær i Norges naturvernforbund, program- og policykoordinator i Regnskogfondet og jobbet for UNIDO i Mosambik. Han er nå partner og konsulent i Nordic Consulting Group med rådgivning, kapasitetsbygging og organisasjonsutvikling for frivillige og offentlige institusjoner involvert i utvikling, humanitær innsats, miljø og utdanning som spesialfelter.

- Utviklingsfondet er en av landets viktigste organisasjoner på områder som jeg har hatt et langt og personlig engasjement for. Jeg gleder meg til å lede Utviklingsfondets stab av særdeles engasjerte og kompetente medarbeidere, og til å bidra til å videreføre det gode arbeidet som gir konkret resultater for dem som trenger bistanden mest, sier Jan Thomas.

Vi ønsker Jan Thomas Odegard velkommen til Utviklingsfondet.

Jan Thomas Odegard er tilsatt som ny daglig leder av Utviklingsfondet.

Utviklingsfondet støtter fattige lokalsamfunn så de kan produsere nok sunn mat i en verden med økende sult og klimaendringer.

I over 40 år har vi jobbet i noen av de fattigste og mest   klimautsatte områdene i verden. Vi jobber sammen med   lokalsamfunn for varige endringer og økt rettferdighet slik at de   kan overvinne sult, takle kriser og skape positiv lokal utvikling. Vi  når over en million mennesker på landsbygda i Afrika, Asia og   Mellom-Amerika.

Vi jobber helhetlig og kombinerer bærekraftige tiltak for å utvikle   robuste lokalsamfunn. Sammen øker vi matproduksjonen gjennom   klimatilpasset landbruk, lokale frøbanker, plantemangfold, bedret   jordsmonn, tilgang på vann og vern av naturen. Målet er å styrke   småbondens kunnskap, rettigheter og inntekter.