Norwegian starter direkterute mellom Bergen og Madrid

Ruten har oppstart torsdag 25. mars og vil ha to avganger i uken fra Bergen, torsdag og søndag.

Til våren blir det mulig å fly direkte fra Bergen til Spanias hovedstad, Madrid.

Kommersiell direktør i Norwegian Thomas Ramdahl forteller at Norwegian lenge har hatt etterspørsel på Madrid via Oslo og København, og har nå valgt å starte direkte også fra Bergen. –Vi starter ruten både for Vestlendinger som kan reise ut fra Bergen men også for å fremme Norge og Bergen som destinasjon, sier Ramdahl.

Reiselivet i Bergen melder om stor interesse fra spanske turoperatører, økning i spanske gjestedøgn i regionen og viser til at spanjolene både er vant til å reise og har fått bedre økonomi.

Også Lufthavndirektør Aslak Sverdrup ved Bergen lufthavn, Flesland understreker den økende spanske interessen for Vestlandet. –Vi har store forventninger til den nye direkteruten. Vi har de siste årene også merket en sterk økning av spanske turister som lander på lufthavnen som kommer for å se Bergen og Vestlandet sier Sverdrup. Han forteller videre: -I tillegg vet vi at Vestlendinger er blant Europas mest reiseglade og Madrid kommer helt sikkert til å bli et svært populært reisemål, både storbyhelg og litt lengre ferier.

Billetter er i salg påwww.norwegian.no