Nordmenn satte pakkerekord i desember

Aldri før har nordmenn sendt og mottatt så mange julepakker som i år. Posten og Bring har distribuert over 3,7 millioner pakker i desember.
Full fart på Postens Godssenter i Oslo. Her satte de rekord med 208.000 pakker på ett døgn i forrige uke.

Nordmenns julehandel på nett øker for hvert år, og det har vært noen usedvanlig travle uker for Posten og Bring. Det er sendt rundt fem prosent flere pakker enn i desember i fjor.

- Desember er vår favorittmåned og flere tusen ansatte har jobbet på høygir for å få frem både pakker og julekort. Hardt arbeid og godt vær de fleste steder bidratt til at juletrafikken har gått bra, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.

Denne julen har Posten Norge håndtert omtrent 13 millioner julekort og –brev. Nå er det så godt som tomt på samtlige av Posten og Brings terminaler i Norge, med unntak av noen pakker og brev som kom for sent til å rekke levering innen julaften.

- Husk at det fortsatt er en del pakker Post i Butikk og at mange holder åpent på julaften. Løp og hent, så du sikrer julestemningen, oppfordrer Postens pressesjef.

Helt ryddet og klart på Postens Godssenter i Oslo.Det er siste julen på "gamle" Postens godssenter i Oslo. I 2017 åpner nye Logistikksenter Oslo bare noen meter unna.
Skikkelig julestemning på terminalen i Stokke.
Full kontroll på terminalen i Drammen.
God stemning på Brings terminal i Kristiansand
Endelig jul i Haugesund.
Nå er de klare for feiring  i Molde.
Nå er de klare for feiring i Molde.
Ryddig og rent i Ålesund. Her har de sortert over 200.000 pakker i desember.
Gjengen i Fredrikstad tar en velfortjent juleferie. Der har de sortert 500.000 pakker i desember
Gjengen i Bergen har sortert rundt 475.000 pakker i desember