Nordens første AccurioJet KM-1 er solgt

Sverige er først ute med å gjøre "inkjet til virkelighet" i Norden.
AccurioJet KM-1

Det er Konica Minoltas hovedkontor i Langenhagen,Tyskland som publiserer nyheten:

Tierps Tryckeri er Nordens første KM-1 kunde

Tierps Tryckeri er det første selskapet i Sverige og Norden som investerer i Konica Minoltas AccurioJet KM-1 B2 inkjet for print- og emballasjesektorer. Selskapet ønsker å fange nye markedsmuligheter og skape forretningsvekst med AccurioJet KM-1 teknologi:

- Vi har gjort et strategisk valg med AccurioJet KM-1. Sammen med en infrastruktur og teknologi utover det vanlige, vil dette utvilsomt få innvirkning på vår forretningsvirksomhet.

Håkan Monfors, administrerende direktør i Tierps Tryckeri.

Norge next?

Forhåpentligvis vil dette være starten på flere installasjoner i Norden.

Mark Hinder, Head of Market Development, Konica Minolta Business Solutions Europe, sier:

- Dette er den første av en rekke kunngjøringer vi skal gjøre de kommende månedene. Konica Minolta vil investere tungt i serviceteam og støtteprogrammer for våre kunder. Vi bringer inkjet til virkelighet for de kommersielle print- emballasjesegmentene.
- Vår inkjet teknologi med AccurioJet KM-1 begynner nå virkelig å få fotfeste hos trykkeriene. Dette blir den første installasjonen i Skandinavia. Vi forventer det vil skje mer i dette markedet i tiden fremover.
Morten Hegge, produktsjef i Konica Minolta Norge.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.KM-1Videokanal

Konica Minolta Business Solutions Norway as er en del av et globalt IT- selskap som tilbyr bedrifter strukturerte  og GDPR-kompatible arkiv- og dokumentsystemer, som forenkler, effektiviserer og gir bedrifter full oversikt i hverdagen. Selskapet satser i år på IT-plattformer som  binder sammen maskinvare, programvare og tjenester sømløst og intuitivt slik at dette kan tilpasses individuelt i omfang og dybde til infrastruktur og krav til ethvert selskap.

Det internasjonale konsernet er kanskje først og fremst kjent for å være en ledende leverandør av printere  med implementerte og solide sikkerhetsfunksjoner til bedrifter, i tillegg til digitalttrykkmaskiner til grafisk bransje.

I januar 2009 formulerte selskapet Konica Minoltas Eco Vision 2050, som en langsiktig plan mot en bærekraftig fremtid. Visjonen er basert på konsernets ledelsesfilosofi og forpliktelse til å bidra i arbeidet mot et mer bærekraftig samfunn. Målet er å redusere CO2-utslippene med 80 % innen 2050.