Nokas Brannkonsult AS kjøper Alarm og Sikkerhet Oslo Bodø AS

Nokas Brannkonsult AS kjøper samtlige aksjer i teknikkselskapet Alarm og Sikkerhet Oslo Bodø AS og tar et viktig skritt videre på veien til å bli en totalleverandør innenfor brannteknisk sikkerhet.

Bjørge Fredheim, konserndirektør i Nokas AS (til venstre), ønsker Bård Vidar Johansen og Alarm & Sikkerhet Oslo Bodø AS velkommen i Nokas Gruppen og er glad for å styrke kompetanse og kapasitet innen brannsikkerhet i Nokas gruppen.

Alarm og Sikkerhet Oslo Bodø AS leverer installasjon og service av brannalarmanlegg, ledesystemer og slokkemidler. Nokas Brannkonsult AS overtok aksjene 21.desember 2016 og vil videreføre virksomheten som en integrert del av selskapet. Nokas Brannkonsult AS kompletterer dermed brannteknisk rådgiving med nye produkter og tjenester mot eksisterende og nye markeder.

- Satsningen på brannteknisk kompetanse vil styrke vår posisjon og evne til å konkurrere innenfor alle sektorer sier Bjørge Fredheim, konserndirektør med ansvar for innovasjon i Nokas konsernet og fungerende daglig leder i Nokas Brannkonsult AS. Nokas konsernet er en stor leverandør av tjenester til offentlig og private virksomheter i Norden og som en del av Nokas gruppen vil vi utvikle leveransene innenfor brann med både brannrådgivning og brannteknisk installasjon og service i en integrert verdikjede. Alarm og Sikkerhet Oslo Bodø AS vil bli en integrert del av vår virksomhet og vil samlokaliseres med våre eksisterende enheter i Oslo. Virksomheten i Bodø vil over tid utvikles videre med flere av våre branntekniske tjenester. Vår branntekniske satsning i Nokas Brannkonsult AS vil bli ledet av Bård Vidar Johansen. Bård Vidar Johansen har mere enn 20 års erfaring i bransjen og vi er svært glade for å få både Bård og hans dyktige medarbeidere med på laget, sier Fredheim.

Konsernsjef Heine Wang opplyser at Nokas har store ambisjoner om å vokse også innenfor brannsikkerhet.

- Vi ser leveranse av kompetanse og branntekniske løsninger sammen med våre øvrige tekniske og manuelle tjenester i en integrert verdikjede som en riktig og svært spennende utvikling. Dette er et marked som vokser, og brann er en viktig del av den totale sikkerhetsleveransen, sier han.

For mer informasjon kontakt:
Konsernsjef Heine Wang, Nokas AS, telefon + 47 915 64 888
Styreleder Bjørge Fredheim Nokas Brannkonsult AS, telefon +47 404 86 293
Daglig leder Bård Vidar Johansen, Alarm & Sikkerhet Oslo Bodø AS, telefon +47 976 85 570

Om Nokas Brannkonsult AS
Nokas Brannkonsult AS er et rådgivende ingeniørselskap og tilbyr komplett, uavhengig rådgivning i hele verdikjeden fra planlegging og design til prosjektledelse og drift og utvikling. Nokas Brannkonsult AS er godkjent etter ny ordning om sentral godkjenning fra 1.januar 2016, og innehar sentral godkjenning for ansvarsrett i høyeste tiltaksklasse for Prosjektering Brannkonsept og Uavhengig kontrollerende Brannsikkerhet. Nokas Brannkonsult AS er et selskap i Nokas gruppen hvor Nokas AS er største aksjonær med en eierpost på 44 %. Nokas AS er en totalleverandør av sikkerhetsløsninger og kontanthåndtering i Norden. For mer info om Nokas – www.nokas.no

Om Alarm & Sikkerhet Oslo Bodø AS
Alarm & Sikkerhet Oslo Bodø AS er et selskap som utfører kontroll, montering og service av alle typer brannalarmanlegg, ledesystemer og slokkeutstyr, herunder lovpålagte årlige kontroller i henhold til gjeldende standarder og prosjekterer anlegg i alle størrelser. Selskapet har sin hovedaktivitet i Oslo og Nordland med flere store kunder og eiendommer på kundelisten. Samlet vil selskapene omsette for 25 millioner i 2017.