Naturlig vakker med plantenes hjelp

Den nye Botanics-serien er i disse dager på vei inn i Boots apotek over hele landet. Underserien Botanics Organic tilbyr kundene et rimelig økologisk alternativ innen ansiktspleie.

Botanics Organic Nourishing Facial Oil inneholder en blanding av 100 % økologiske oljer som nyperoseolje, mandelolje, arganolje og geraniumolje.

Botanics er et godt eksempel på at plantebaserte kvalitetsprodukter ikke trenger å koste skjorta. Serien inneholder i dag seks underserier innen ansiktspleie: All Bright, Shine Away, Hydration Burst, Organic, Radiant Youth, Triple Age Renewal

Botanics Organic
Særlig stor interesse er knyttet til Botanics Organic. Dette er produkter med økologiske ingredienser som er produsert på en måte som minimerer påvirkningen av miljøet samtidig som utbyttet fra plantene blir maksimalt. Alle ingredienser må komme fra bærekraftige kilder og være fullt nedbrytbare i naturen. Plantene som brukes i Botanics Organic dyrkes i et kontrollert miljø der kun et svært begrenset antall naturlige sprøytemidler og naturlig gjødsel kan benyttes. Etter dyrking prosesseres materiellet minst mulig, og det brukes tradisjonelle teknikker der dette er mulig.

Essensielle fettsyrer
Den viktigste ingrediensen i Botanics Organic er nyperosefrø. Frøene males for å frisette nypefrøolje som inneholder omega 3 og 6. Når essensielle fettsyrer brukes i hudpleie er det for å gjenoppbygge og styrke hudbarrieren. Dette gjør at huden både ser sunnere ut og føles sunnere. De essensielle fettsyrene bidrar også til regulering av fuktigheten i huden.

Om Botanics
Botanics er en plantebasert, naturlig hudpleieserie som inneholder planteekstrakter av høy kvalitet med egenskaper som er gunstige for huden. Botanics ble første gang lansert i 1995, og er i dag en global merkevare. Serien er forsket frem av Boots’ egne hudeksperter og laget av Boots’ egne fabrikker i Storbritannia. I 2000 etablerte Botanics et samarbeid med planteeksperter fra the Royal Botanic Gardens Kew, London. Dette samarbeidet gjør oss i stand til å finne de beste, og samtidig bærekraftige, planteekstraktene til Botanics-produktene.

Naturlig på Botanics-måten

• Alle Botanics-produktene er av høy kvalitet og inneholder naturlige ingredienser som har klare fordeler for huden.
  • Serien er ikke testet på dyr, og inneholder heller ikke animalske ingredienser.
  • Det stilles strenge krav til valg av råvarene som brukes i serien. Både miljømessige og sosiale aspekter tas i betraktning.
  • All emballasje brukt på Botanics-produktene kan gjenvinnes.