Nå slipper Ving reisene for sommeren 2019

I dag åpner Norges største reisearrangør opp salget for neste års sommerreiser, og flertallet av Vings egne konsepthotell og et antall andre populære hotell og reisemål ligger nå klare til bestilling.

Det er Ving egenutviklede hotellkonsept som er de mest etterspurte. Her fra Casa Cook Kos.

Selv om de fleste av oss enda ikke har startet på årets ferie, har mange allerede begynt å tenke på neste års sommerferie. For skal man være garantert de beste hotellene og de beste rommene, gjelder det å være ute i god tid, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

– Vi har alltid en lojal gruppe av gjester som bestiller samme dag som reisene blir lagt ut, og vi har alt hatt mange forespørsler om når neste sommers reiser kommer i salg. Derfor forventer vi oss et bra trykk på nett og telefoner i dag, forteller Røhr-Staff.

Vil bo bra
– Hvordan vi bor blir stadig viktigere, og folk vet veldig godt hva de ønsker for ferien sin. Derfor velger mange å forsikre seg et helt år i forveien, forteller Røhr-Staff.

Det er Vings egenutviklede hotellkonsept som er de mest etterspurte. Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club by Sunwing, Casa Cook, Sunprime Hotels, Cook´s Club og Family Garden er de klart mest populære hotellene – og også de som selges ut først.

– Vi ser at våre nye nyeste hotelltilskudd, designperlene Casa Cook og Cook´s Club, er svært etterspurt, siden de representerer noe helt nytt og annerledes enn de tradisjonelle hotellene. Et annet element som også har vært positivt mottatt av gjestene våre er muligheten til å kunne bestille sitt favorittrom på flere av disse hotellene, sier informasjonssjefen.

Spennende nyheter
Ving har et stort utvalg av sommerreiser fra 13 ulike flyplasser i Norge – både klassiske reisemål som Mallorca og Kreta og ulike pakkereiser til reisemål over hele verden. Ving kan også melde om tre nyheter i neste års sommerprogram: Karpathos, Korfu og Albania.

– Både Karpathos og Korfu har vært i programmet vårt tidligere, og nå er begge disse øyperlene tilbake. Neste sommer har vi også Albania, et land som har hatt en kjempespennende utvikling som reisemål, sier Røhr-Staff.

Bestillingsklare reisemål
De reisemålene som kan bestilles fra i dag er: Mallorca, Costa del Sol, Gran Canaria, Tenerife, Madeira, Kreta, Rhodos, Kos, Kalymnos, Telendos, Skiathos, Skopelos, Alonissos, Thassos, Lesbos, Parga, Lefkas, Kypros, Kroatia og Tyrkia. Resterende program legges ut for salg i løpet av sommeren.

Det er Ving egenutviklede hotellkonsept som er de mest etterspurte. Her fra Ocean Beach Club Kypros.

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.