Nå kan du se ratingen din i Uber-appen

23.5.2017 15:27 | Uber

I Uber-appen kan passasjerer stjernerangere sjåførene, og som passasjer blir du også vurdert av sjåføren. Nå oppdateres appen slik at rangering din blir synlig i toppmenyen.

–Uber lever på god service. Derfor er det viktig for oss å ha et system der passasjerer gir tilbakemeldinger. Det mange ikke vet er at passasjerene også blir vurdert av sjåførene, sier Carl Edvard Endresen, General Manager Uber Norge.

Rangeringen av passasjeropplevelsen har vært en viktig suksessfaktor for Uber, men like viktig er det at sjåføren har en god opplevelse. Derfor oppdateres Uber-appen slik at det blir enklere for passasjeren å se hvilken rangering han eller hun har fått av sjåførene. Passasjerene kan nå enda enklere enn før se hvilken rating de har på en fem-stjerners skala.

Rangeringen gjøres på samme måte som vi kjenner den fra passasjersiden. Etter turen får sjåføren rangere passasjeren, og antall stjerner er gjennomsnittet av alle rangeringene som passasjeren har fått. Det går dermed ikke an å spore ratingen tilbake til enkeltturer, så både partnersjåfører og passasjerer kan være ærlige og anonyme i sine vurderinger.

Tre tips til hvordan du kan bli en bedre Uber-passasjerer:

• Vær klar når bilen kommer - ingen liker å vente
  • Ikke spise i bilen uten å spørre om det er lov.
  • Ikke smell bildøren, fordi det kan skade bilen.
  • Ikke prøv å overtale sjåføren til å ta med flere i bilen enn det er setebelte til.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Bodil Sidén
Kommunikasjonsansvarlig, Uber Norge
+46 70-341 26 04 | bodil@uber.com

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Bodil Sidén
Kommunikasjonsansvarlig, Uber Norge
+46 70-341 26 04 | bodil@uber.com

Om Uber

Uber er et teknologiselskap. Vårt mål er å gjøre transport tilgjengelig for alle. Vi startet i 2009 med å løse et enkelt problem – hvordan få skyss ved å trykke på en knapp. Syv år og over to milliarder reiser senere, er problemene vi jobber med å løse mye større: Fjerne køer og redusere forurensning ved at flere personer kjører i færre biler. Vi gjør dette gjennom innovativ teknologi.