Musikkvideo fra Una Sand

Foto: Jonathan Vivaas Kise

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives".

Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives".

I dag slippes videoen  til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent.

Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastian «Coucheron» og Ketil Jansen fra Lemaitre.

Una har, til tross for sin unge alder, bodd flere år i Italia og har siden hun var 19 år jobbet mye hovedsakelig i LA og Amsterdam. Dette skinner gjennom i en forfriskende, stilfull og imponerende moden debut-utgivelse, som river deg med inn i den universelt gjenkjennelige opplevelsen av å få hjertet knust. Med sin naturlige sassy/classy-fremtoning og en fangende tilstedeværelse er Una en selvskrevet viktig del av den globale norske musikkframtiden.

HØR «PERSPECTIVES» HER

«Det har vært en fantastisk reise å lage EP'en. Tekstene er en slags oppsummering av de fire siste årene i livet mitt, fra å finne den du tror du skal dele resten av livet med, til å stå alene med alle tankene og følelsene etter bruddet. Jeg føler at jeg virkelig får vist hvem jeg er og hvor jeg vil med musikken min og jeg gleder meg så mye til å endelig få dele det med dere!»

- Una Sand

Ny låt fra Marshmello og Bastille17.8.2018 15:57Pressemelding

I dag er den svært populære DJ’en og produsenten Marshmello ute med låten «Happier». Den mystiske karakteren har med seg det britiske bandet Bastille. Låten handler om at man noen ganger må forlate sin kjærlighet for at de skal finne veien til lykke. Frontmann i Bastille, Dan Smith, har skrevet låten sammen med Steve Mac som tidligere har skrevet låter for Ed Sheeran, Liam Payne og Pink. «Vi hadde det utrolig gøy da vi jobbet med Marshmello, som klarte å finne glede i en melankolsk opplevelse. Det er alltid gøy å kunne leve i en annens verden», sier Dan Smith. Marshmello har redefinert dagens musikkindustri. Karakterens listetoppende låter med samarbeid med blant andre Selena Gomez, Migos, Khalid og Logic håvet inn over 2 milliarder streams på Spotify alene i fjor. «Happier» har en lyric video ute nå.

Akustisk versjon og video av Lil Halima - "Train"17.8.2018 13:07Pressemelding

19 år gamle Lil Halima skriver musikken sin selv og maler coverne til egne utgivelser. I dag slipper hun den akustiske versjonen – og tilhørende videoen – til «Train», som ble sluppet på forsommeren. Låten skapte bølger for jenta fra Bardu med listing på Spotify sin globale New Music Friday-liste, og påfølgende partnerskap med Island i UK og Dew Process i Australia. Med talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin, musikkproduksjon og billedkunst, er hun kjernen og den drivende faktoren i sitt eget prosjekt. Ærlighet i kunsten er viktig for henne, og hun overlater ingenting til tilfeldighetene. I videoen og låten til den akustiske versjonen av «Train» viser hun at hun ikke bare er en ekstraordinær vokalist, men også meget talentfull på fiolin og ukulele, da hun spiller alle instrumenter selv på denne versjonen. Se videoen til "Train (Acoustic)" HER Hør låten til "Train (Acoustic)" HER Lil Halima debuterte med singelen «Abstract» i april. «Train» er oppfølgeren, og låten er en kjærli

Ariana Grande ute med albumet Sweetener17.8.2018 10:33Pressemelding

Superstjernen Ariana Grande er i dag klar med sitt fjerde studioalbum Sweetener. Det svært etterlengtede albumet inneholder hits som «No Tears Left To Cry», «The Light Is Coming» og nåværende singel «God Is A Woman». Sistnevnte ble sluppet samtidig med en musikkvideo regissert av Grammy-vinnende regissør Dave Meyer, som også har regissert musikkvideoene til «The Light Is Coming» og «No Tears Left To Cry». Sammen har alle tre videoer over 600 millioner visninger på VEVO. I tillegg til flere godbiter som blant andre «Breathing» og «Sweetener», inneholder Sweetener samarbeid med Nicki Minaj, Pharrell Williams og Missy Elliott, med produksjoner og låtskriverbidrag fra blant andre Pharrell Williams, Savan Kotecha og svenskene Max Martin, Ilya og Rickard Göransson. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande i en alder av 24 vokst frem som en av verdens aller største popartister, med sine praktfulle vokaler og et blomstrende komisk talent. Etterfølgeren My Everything (2014) inne