MGMT slipper tittelsporet til sitt kommende album "Little Dark Age"

Både låt og musikkvideo ute i dag

MGMT har sluppet tittelsporet til deres etterlengtede nye album “Little Dark Age”. Sangen ble født i studio på våren 2017, etter et år med låtskriving og opptak av nytt materiale i Los Angeles og New York. Låta akkompagneres av en mørk, filmatisk musikkvideo med skumle, surrealistiske vignetter av bandmedlemmene Andrew VanWyngarden og Ben Goldwasser iført gotiske og flagrende gevanter, forfulgt av Døden selv. Se videoen, regissert av David MacNutt og Nathaniel Axel HER. Hør sangen HER.

Bandet snakket med Zane Lowe på hans Beats 1 show tirsdag morgen, hvor de snakket om prosessen rundt å skrive låta fra hver sin kyst: “we felt like we had reached a flow, it was the sort of chemistry, the kind of magic feeling we had when we started the band."

MGMTs fjerde album slippes tidlig I 2018 og er produsert av bandet selv, Patrick Wimberly (Chairlift, Kelela, Blood Orange), og tidligere samarbeidspartner Dave Fridmann (Flaming Lips, Spoon, Tame Impala). Bandet gikk tidligere i år ut på Twitter hvor de annonserte albumets navn ”Little Dark Age”, etterfulgt av smakebiter fra studio i form av musikk og videoer delt på bandets Instagramkonto.

Etter starten i 2002 slapp MGMT deres innflytelsesrike, Grammy-nominerte ”Oracular Spectacular i 2007, etterfulgt av Congratulations i 2010 og det selvtittulerte albumet MGMT i 2013.

Photo Credit: Brad Elterman