Metallica til Norge

Metallica inntar Europa med sin WoldWired Tour i 2019 og besøker Trondheim for første gang!

Det legendariske bandet drar denne gangen på en utendørsturné fra mai til august, som stopper innom stadioner, parker og til og med et slott.

Lørdag 13. juli står Norge og Granåsen for tur, og med seg som special guests har de Ghost og norske Bokassa.

Siden de slapp albumet Hardwire...To Self-Destruct i 2016 har bandet turnert verden over og gjestet Telenor Arena i mai.

WorldWired Tour sparkes i gang i Lisboa, før de spiller 25 show fordelt på 20 land, inkludert flere byer de ikke besøkte på forrige turné. De tar turen til blant annet Milano, Zürich, Dublin, Brussel (for første gang siden 1988), Berlin, Moskva, Warszawa, București, Gøteborg og ikke minst Trondheim, for aller første gang.

"We are super excited to play Trondheim for the first time on July 13th! Our friends in Ghost will join us as special guests and we can't wait for Bokassa to show us their home town! Hope to see you all there!" sier Lars Ulrich.

Ghost og Bokassa er med som gjester på hele turneen.

Ghost har i flere år levert mytiske og okkulte historier gravert i metall. Det kritikerroste, prisvinnende og elskede bandet ledes nå av sin nye frontfigur Cardinal Copia. Svenskene er aktuelle med albumet Prequelle, som blant annet har fått terningkast 5 i Dagbladet og 9/10 av Musikknyheter.

Det norske bandet Bokassa fra Trondheim blander hardcore punk og stoner rock til sin særegne sjanger stonerpunk. Debutalbumet Divide & Conquer fikk strålende kritikk verden over, og Metal Hammer UK mener det er et av de 11 beste albumene fra 2017. Lars Ulrich har også uttalt at de er et av hans nye favorittband.

Billetter i salg fredag 28. september kl. 10.00.

Forsalg til EuroBonus-medlemmer via SAS fra onsdag 26. september kl. 09.00. Forsalg til Livenation-medlemmer via livenation.no fra torsdag 27. september kl. 09.00.

2. november slippes en re-utgivelse av ...And Justice For All for å markere at det er 30 år siden albumet ble sluppet. Se unboxingen med gitarist Kirk Hammett.

Robyn releases 'Ever Again' video17.6.2019 16:39:13 CESTPressemelding

There is Robyn, a microphone stand and a landscape she describes as “a dreamy place, somewhere undefined, somewhere in my unconsciousness”, as she revels in the power of sensuality, self care and human touch. Robyn worked on the video for ‘Ever Again’ with director Colin Solal Cardo and long time collaborator choreographer Maria ‘Decida’ Wahlberg. She wears a beautiful Louis Vuitton outfit designed by Nicholas Ghesquierre especially for the video. Watch ‘Ever Again’ here Robyn plays festivals across Europe and the US this summer, including headline slots at Wilderness and Pitchfork Music Festival in Chicago, as well as NOS Alive, Mad Cool and Rock Werchter. These performances follow her sold out European and US tours, including critically acclaimed shows at London’s Alexandra Palace and New York’s Madison Square Gardens, and her first festival performance of the year at Primavera Sound in Barcelona. For more information visit robyn.com. Praise for Robyn’s live show: “Dance pop perfecti

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».