MARI SAMUELSEN LANSERER SOLOALBUM!

Mari Samuelsen lanserer soloalbumet "Nordic Noir" i Kulturkirken Jakob 21.september.

«Nordic Noir» gis ut på Decca Classics 15.september, og 21.september presenterer den norske fiolinisten sitt nye album live i Kulturkirken Jakob. Med seg har hun strykeorkesteret 12 Ensemble fra London. Mari Samuelsen var med på å få Yellow Lounge til Norge og med det nye albumet «Nordic Noir», inspirert av filmsjangeren, er hun en ledende Yellow Lounge ambassadør. Musikken på albumet er skrevet av komponister bak suksesserier som Broen og Forbrytelsen - Uno Helmersson, Johan Söderqvist, Frans Bak, i tillegg til musikk av Ólafur Arnalds og Arvo Pärt.

DJ Sondre Kveldsvik er med på å lage en komplett klassisk klubbkveld og ikke minst får vi et gjensyn med videokunstner Philipp Geist som garanterer en magisk opplevelse.

Albumslanseringen gjøres som en del av Yellow Lounge sin konsertserie.Yellow Lounge ble startet for over 10 år siden på Berlins klubbscene av det klassiske plateselskapet Deutsche Grammophon, og har siden den gang blitt arrangert over hele verden med et formål om å gjøre klassisk musikk tilgjengelig og relevant for et bredere og yngre publikum. Scener som Berghain i Berlin og Paradiso i Amsterdam var de første til å lansere Yellow Lounge og presenterte klassisk musikk i urbane og utradisjonelle omgivelser. I Oslo har det tidligere blitt arrangert på White Light Studios, Rockefeller, Mesh og under festivalen Piknik i Parken.

Dørene åpner kl.19.30

Konsertstart 20.30

CC 170,- / 120,- (student)

Billetter selges på Ticketmaster og i døren.

NB! Aldersgrense 18 år

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Hello, I’m jens.13.4.2018 11:33Pressemelding

Jeg vet hva du tenker: enda en artist som bruker det norske navnet sitt, men legg merke til at det er kun små bokstaver! Uansett, mitt navn er jens og jeg er oppvokst på en øy utenfor den regnfylte byen Bergen. Å lage indie rock-musikk var liksom min greie når jeg var ung. Jeg var til og med medlem i et fuzz pop-band med mine barndomsvenner, og rocket mange av de dunkle klubbscenene i byen. I løpet av årene ble jeg skikkelig forelsket i popmusikk, og gikk sakte men sikkert fra stage diving til å skrive i stil med Charlie Puth (.. eller for alt jeg vet stage diver han allerede?). Du kan vel beskrive min musikalske stil med de tre C’ene – «catchy», «cool» og «current». Det er ihvertfall det plateselskapet mitt forteller meg. Om du må sette meg i en boks, kan du plassere meg ved siden av Charlie Puth, Neiked, Youngr og Justin Timberlake (post-Disney, selvsagt). I all ærlighet ønsker jeg helst å holde meg utenfor boksen. 13. april slipper jeg min feel-good debutsingel «Mixtape». Jeg håper

Florence + The Machine med ny låt12.4.2018 18:05Pressemelding

Florence + The Machine slapp i dag nydelige "Sky Full of Song". Samtidig med låten kom også videoen til "Sky Full of Song" regissert av A.G Rojas. Om den nye låten sier Florence: “this was a song that just fell out of the sky fully formed. Sometimes when you are performing you get so high, it’s hard to know how to come down. There is this feeling of being cracked open, rushing endlessly outwards and upwards, and wanting somebody to hold you still, bring you back to yourself. It’s an incredible, celestial, but somehow lonely feeling.” I forbindelse med Record Store Day 21. april kommer New York poem (for Polly), en samling tekster, kunstverk og poesi som vil danne Forence`s første bok, Useless Magic. Boken kommer til å gi et unikt og personlig innblikk i hennes kreative prosess og kommer ut 5. juli.

Seeb slipper sin debut-EP – Nice To Meet You!6.4.2018 09:22Pressemelding

Etter å ha streamet over 2 milliarder på Spotify og vunnet Spellemannsprisen 2017 for "Årets popgruppe", gir produsenttrioen, Seeb, ut debut EP`en "Nice To Meet You" 20. April. Første singel, "Drink About", med det norske stjerneskuddet, Dagny, slippes i dag 6. april. - "Drink About" er den første låten fra vår kommende EP - "Nice to Meet You". Det er en catchy men litt melankolsk låt, sånn som vi liker det. Vi tenkte at Dagny sin vokal kunne passe til låta, så vi tok kontakt og jobbet en dag i studio sammen på den. Det var perfekt match, hennes attitude og energi løfter virkelig låta - i tillegg er hun utrolig proff og har en herlig innstilling som gjorde det veldig hyggelig å jobbe sammen med henne, forteller Seeb. HØR SEEB "DRINK ABOUT (FEAT. DAGNY) HER - "Det var helt fantastisk å jobbe med Seeb gutta i studio deres i Oslo. Jeg digget låten første gang jeg hørte den, og siden jeg ikke har gjort noe særlig med features tidligere, var jeg ganske nervøs og spent når jeg skulle inn og

Una Sand slipper første singel fra debut-EP6.4.2018 08:58Pressemelding

I dag er låtskrivertalentet Una Sand klar med første singel fra sin kommende EP. «My Cherie Amour (feat. JAYLIEN)» ble skrevet i Los Angeles med Paul Phamous og handler om å ha elsket noen blindt. 21 år gamle Una Sand debuterte som soloartist i 2016, men hun hadde allerede vært i bransjen som låtskriver i flere år. Etter debuten som soloartist, har hun nå tatt et steg tilbake og funnet sin retning. Inspirert av et mer urbant og R&B-basert lydbilde enn tidligere, slipper hun nå første singel fra debut-EP´en som er forventet i mai. - «My Cherie Amour» er en av mine personlige favoritter til nå. Den ble skrevet i LA for en stund siden og jeg har sett sykt frem til å få delt den med verden. Jeg skrev låten med min partner-in-crime Paul Phamous og JAYLIEN, som jeg er utrolig ydmyk og glad for at er med som feature med meg, sier Una Sand. HØR "MY CHERIE AMOUR" HER - "My Cherie Amour" er en låt som handler om det å ha elsket noen blindt, og innse faktorer som gjør at du bare føler deg ferdig.

Thirty Seconds To Mars slipper albumet America22.3.2018 16:25Pressemelding

Thirty Seconds to Mars er 6. april klar med det nye albumet AMERICA 6. Artister som bidrar på albumet er A$AP Rocky, Halsey & Zedd for å nevne noen. Det ble også avslørt at Thirty Seconds to Mars slipper singelen «One Track Mind» ft. A$AP Rocky i morgen. Sammen med albumet kommer det en rekke albumcovers som vil være en del av en global markedsføringskampanje. Om disse albumcoverne sier Jared Leto: “For me the lists are almost like a time capsule. Independently they may surprise, entertain or provoke, but as a group they give us a sense of the culture we are a part of and the times we are living in.” – Jared Leto Trackliste: 1. Walk on Water 2. Dangerous Night (produsert av Zedd) 3. Rescue Me 4. One Track Mind ft. A$AP Rocky 5. Monolith 6. Love is Madness ft. Halsey 7. Great Wide Open 8. Hail To The Victor 9. Dawn Will Rise 10. Remedy 11. Live Like A Dream 12. Rider Thirty Second to Mars består av medlemmene Jared Leto, Shannon Leto & Tomo Milicevic. De har vunnet flere priser igjennom

Shawn Mendes er tilbake med ny musikk22.3.2018 09:36Pressemelding

Etter å ha teaset fansen de siste par ukene, slapp Shawn Mendes singelen «In My Blood» i dag tidlig. Den er produsert av Mendes og Teddy Geiger, og skrevet av Mendes, Scott Harris og Geoff Warburton. I et innlegg på sine sosiale kanaler beskriver Mendes rockeballaden som den mest personlige han har skrevet så langt i karrieren. «In My Blood» er første singel fra hans kommende tredjealbum og den første låta han har sluppet siden «There’s Nothing Holding Me Back» fra i fjor, som er streamet godt over 500 millioner ganger på Spotify. For to år siden slapp han albumet «Illuminate», som gikk til topps på albumlisten i Norge, USA og en rekke andre land verden over. Dette gjorde at 19-åringen har gått rett til topps på Billboard-lista med begge sine to album. På få år har Shawn Mendes gått fra å poste korte videoer av seg selv på Vine til å bli en av verdens største popstjerner. Etter å ha blitt oppdaget på nettet, debuterte han med albumet «Handwritten» som gikk rett til topps på den amerika