Luksusnyhet i luften: Singapore Airlines fremskynder lanseringen av First Class og Premium Economy fra København

På grunn av god respons fra markedet fremskynder Singapore Airlines oppgraderingen av flyet som skal gå i den populære ruten. Dermed kan norske passasjerer allerede fra 10. august sette seg godt til rette i selskapets berømte First Class for å nyte en syv-retters gourmet middag med et glass Dom Perignon eller Krug Champagne.

Allerede 10. august starter Singapore Airlines opp flyvingene med sitt nye og oppgradete fly fra København.

– Oppstarten er fremskyndet med rundt 10 uker, og det er spesielt godt nytt for våre kunder som ønsker First Class eller Premium Economy Class, sier Henrik Hanevold, salgssjef for Singapore Airlines i Norge.

Det er ikke bare passasjerer i First Class som kan se frem mot en oppgradert og mer behagelig reise. Alle fire kabiner ombord er utstyrt med Singapore Airlines nyeste og mest komfortable seter og siste utgave av underholdningdsystemet KrisWorld.

Populær rute blant nordmenn

Halvparten av alle business-setene om bord på den populære København-ruten er fylt med nordmenn, ikke unaturlig med tanke på alle norske virksomheter i Singapore mener Hanevold. Men ruten er også populær blant norske feriereisende som skal videre til for eksempel Bali, Vietnam, Australia eller New Zealand. Med det nye flyet introduseres også populære Premium Economy.

– Premium Economy har slått godt an, og er etterspurt blant passasjerer som ønsker oppgradert komfort men til en lavere pris enn Business Class. For eksempel koster det fra rundt fem tusen kroner å oppgradere seg tur retur Australia, en investering stadig flere tar når de skal reise så langt.

Oppgraderingen av ruten København-Singapore skjer bare kort tid etter lanseringen av den nye ruten Stockholm-Singapore. Med A350-900 fra Stockholm og B777-300ER fra København tilbyr Singapore Airlines nå10 ukentlige avganger fra Skandinavia til Singapore med selskapets nyeste og mest komfortable kabiner.

Oslo 22. juni, 2017

For mer informasjon og/eller bilder kontakt:

Henrik Hanevold; Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg eller

lena@flerveis.no

Singapore Airlines er kjent for å kanskje ha den aller beste første klassen i luften - sikkert er det ihvertfall at du har de bredeste setene. Her er det lett plass for to i bredden.