Leon Frick - Hun

Tidligere i år slapp Leon Frick låten «Smile» som ble varmt tatt imot og listet på blant annet NRK P1. Nå er han tilbake med, “Hun”, en hodenikkende pop-låt som tar for seg det å bli «voksen», men ikke helt vite hvor du skal starte.

«Hun» er en hodenikkende pop-låt som tar for seg det å bli ‘’voksen’’, men ikke helt vite hvor du skal starte. Se for deg et scenario hvor du har anskaffet utdannelsen og naturlig nok utfører en baklengs salto ut av kollektivet, etter x-antall enheter på byen gjennom en lang og til tider kul studietid. Se for deg at alt plutselig endrer seg. Ikke mer ‘’wineyard’’ på ‘Garage’ på tirsdager. Ikke flere konserter i ukedager på ‘Chagall’. Nå er de stedene for så vidt lagt ned, så det hadde vel ikke blitt noe uansett. Men uansett! Skal livet bare være A4 fra nå av? 8 til 4, og boliglån? Eller kan jeg fortsatt dra på laserfylla på tirsdag? Folk rundt deg kjøper hus, og er på barn nummer 2. Mens du sitter og regner på om du kan unne deg en pose med chips som kan akkompagnere deg til den nye episoden av ‘Stranger Things’. «Hun» omhandler et metaforisk perspektiv på det å ha alt på stell. ‘Stell’ kommer i ulike styrkegrader. Uansett hvor mye du fikser og ordner i livet, vil du aldri føle at du har helt kontroll. Og det er helt greit!” - Leon Frick

HØR LEON FRICK - “HUN” HER

Om Leon Frick
Leon Frick er en låtskriver og produsent med inspirasjon fra sjangere som pop, gospel, hiphop og funk. I 2006 begynte han å produsere elektronisk musikk, og produksjonsaspektet inspirerte han raskt til å plukke opp andre instrumenter som piano og gitar. Tidligere har han mest rettet fokus mot tunge elektroniske beats, men i 2016 ga han ut debutsingelen «Sjenert», som etter kort tid ble listet av NRK MP3. I mars 2017 spilte han på by:Larm og ikke lenge etter kom singelen «Smile», en låt som er skrevet sammen med en kollega og barndomskompis, og spilt inn og produsert i Stockholm av Leon selv, og Alexander Tidebrink. «Smile» ble også listet på NRK MP3, og var  A-listet på NRK P1 gjennom hele sommeren. Bergensbaserte Leon Frick befinner seg i skjæringspunktet mellom det folkelige, sjarmerende, energiske og dansbare og er en moderne popartist med glimt i øyet.

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n