Leon Bridges til Rockefeller!

Amerikanske Leon Bridges som står bak hitene «River» og «Coming Home» slipper nytt album i mai, og 27. oktober er han igjen klar for å trollbinde sitt norske publikum på Rockefeller.

Leon Bridges har ved flere anledninger blitt sammenliknet med soulens store legender Sam Cook og Otis Redding, og han krediteres for å ha gjenopplivet 60-tallets rythm and blues og soul. Debutalbumet «Coming Home» som kom i 2015 var en megasuksess og debuterte på en 5.plass på Billboard og tok førsteplassen på R&B/hip-hop listen. I tillegg mottok han to Grammy-nominasjoner for Best R&B Album og Best Music Video.

Nå er Leon Bridges endelig tilbake med ny musikk, og i mars slapp han låtene «Bet Ain’ t Worth the Hand» og «Bad Bad News» fra det etterlengtede oppfølgeralbumet «Good Thing» som har fått slippdato 4. mai.

Sist han inntok Rockefeller tildelte Musikknyheter 10/10 og skrev; «Hele konsertopplevelsen i går var i seg selv et høydepunkt. For hver låt som kom, jublet publikum enda mer. Leon Bridges har kanskje gjenopplivet 1960-tallets musikk, men han har også utvilsomt klart å gjøre det til sitt eget. Han er nåtidens soul-stjerne og fortjente hver applaus han fikk i går. For en kveld!»

Det er med andre ord bare å glede seg til Leon Bridges returnerer til Rockefeller med ny musikk 27. oktober!

Billetter i salg via Ticketmaster fredag 13.04 klokken 10:00

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.

Bob Dylan - More Blood, More Tracks - The Bootleg Series Vol. 14 to be released by Columbia Records/Legacy Recordings Friday, November 220.9.2018 16:05Pressemelding

Eagerly anticipated new chapter in acclaimed Dylan Bootleg Series unveils previously unreleased studio performances from 1974's mythic "Blood On The Tracks" sessions. Single Disc / 2LP edition showcases revelatory alternate NYC versions of all 10 songs from the original album + unreleased take of "Up to Me". 6CD Limited Edition Deluxe Set presents the complete New York City recording sessions + the five existing Minneapolis/Sound 80 recordings in chronological order.