Legendariske Follow That Dream gir første smakebit fra reutgivelse

Foto: Lars Eivind Bones

30 år etter at de ble oppløst, slipper Follow That Dream sine to utgivelser i nytt fysisk opplag. Første hint av hvordan dette låter kan du høre allerede her og nå!

«Betty» er nemlig ute digitalt, og dette markerer at du snart også kan nyte vellyden av EP'en Fishing for Success (1987) samt albumet Follow That Dream (1988) nøyaktig slik du ønsker; på plate eller strømmetjeneste. Dette skjer 30. august. Men det er mer!

6. september står de på John Dee i Oslo, som er en ekstremt sjelden mulighet til å oppleve dette legendariske Oslo-bandet live. Det har ikke vært mulig siden 1989, og dette skjer bare for én kveld.

Follow That Dreams energiske og melodiske postpunk hentet inspirasjon fra begge side av Atlanterhavet, og ga dem ry som et av våre aller mest lovende rockeband på siste halvdel av åttitallet. På scenen leverte de intense og underholdende konserter, og var i tillegg kjent for sine overraskende coverversjoner av band som ABBA og a-ha.

Bandet består av vokalist og gitarist Harald Henmo, som senere ledet husbandet Gass i Bård og Haralds "Åpen Post" på NRK. Bassist Aslak Dørum har siden 1993 spilt og skrevet låter i DumDum Boys. Gitarist Ronny Myhrvold har spilt i bandet Kvikk Lynsj, og jobber i dag for Tyrilistiftelsen. Trommeslager Espen Omdahl jobber i NRK P13, hvor han siden 2014 har laget radioprogrammet "Transmission – lyden av åttitallet".

Av de to platene som nå slås sammen til én dobbel vinylutgivelse, har EP'en Fishing For Success begge beina solid plantet i det tidlige åttitallets postpunk-estetikk, mens LP'en Follow That Dream har en åpnere og større lyd og et mer variert uttrykk – og byr på en av de sterkeste åpningsrekkene av låter på noe norsk åtittallsalbum.

Hør «Betty» her!

Foto: Lars Eivind Bones
Artwork for «Betty»

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, deLillos, CC Cowboys, The Dogs, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Anna Kajander, Temporary, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, Orbo, daelen, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

Mr. E & Me er ute med New Orchestral Hits 4 Kids!13.9.2019 09:57:56 CESTPressemelding

Verdens aller største selskap for klassisk musikk, Naxos, kliner til og sender en norsk barneplate ut til hele kloden - WORLD WIDE! New Orchestral Hits 4 Kids fra Mr. E & Me er ute nå! Her hjemme, til fjells og i bygd, ved kyst, til skogs og i by, er de kjent som Meg og kammeraten min. Ute i verden heter de Mr. E & Me. Me er selveste Meg, låtskriverfantomet Martin Hagfors og det er ikke noe mysterium at Mr. E er selveste Kammeraten, Erik Johannessen, også kjent som hele Jaga Jazzists Johannessen. Dette er popmusikk for barn i klassisk drakt (ikke barn i klassiske drakter nødvendigvis, de kan ha på seg hva de vil, det vi mener er at det er popmusikk i klassisk drakt. For barn). Dette er nyinnspillinger av Meg og kammeratens største hits på Megs morsmål, til Kammeratens arrangementer, med hele landets Kringkastingsorkester, Det Norske jentekor og hele verdens snydeligste Mari Boine, under ledelse av Ingar Bergby og hele ABBAs Anders Eljas. Hør hele New Orchestral Hits 4 Kids her! Har vi

deLillos er tilbake med historien om «Kent Evelyn»6.9.2019 09:51:20 CESTPressemelding

Vi sa du skulle få mer deLillos i 2019, og nå skjer akkurat det: «Kent Evelyn» er ute nå! Dette er en splitter ny singel fra deLillos sitt kommende album Dum som et menneske, som blir de norske musikkheltene sitt 18. (!) studioalbum. Etter å ha sluppet singler som «Plage», «Bare gråte» og «Se på et tre» det siste året, får du snart også høre mer ny musikk fra Lars, Lars, Øystein og Lars. Ifølge sistnevnte, Lars Beckstrøm, ble teksten til «Kent Evelyn» skrevet på bakgrunn av en opplevelse fra en gang på 90-tallet, da deLillos var på turné i Telemark. – Det var sent på kvelden etter konserten vår, sier Beckstrøm. – Vi var litt pussa og det var nok Kent Evelyn også. Han kom inn i garderoben sammen med en kompis og sjarmerte oss alle; hadde sminke på og fargerike klær og vi dro videre på bar. Han var utrolig morsom, fascinerende og sjarmerende og alle vi i deLillos syntes med tiden at han fortjente en sang. Ikke nok med det; de vurderte til og med å kalle opp et band etter ham. Kent Evelyn