AllenteAllente

Lanserer 3D-kanal som sender 24 timer i døgnet

(Fornebu, 27. oktober, 2011) I dag kan Canal Digital sine parabolkunder ta i mot og se den første tv-kanalen i Norge som sender 3D hele døgnet. Tv-kanalen heter HIGH TV 3D og er verdens første verdensomspennende 3D-kanal og parabolkundene til Canal Digital er de første i Skandinavia som nå får tilgang på kanalen. Tv-kanalen vil bli lansert for kabel-tv kunder i løpet av året. HIGH TV 3D er en familiekanal som sender et variert og døgnkontinuerlig underholdningstilbud i 3D.

- Hver fjerde tv som selges i Norge er en 3D-tv og i takt med dette opplever vi økende interesse og etterspørsel etter flere tv-sendinger i 3D. Med lanseringen av HIGH TV 3D vil våre parabolkunder ha tilgang på et variert innhold i 3D hele døgnet. Vi har allerede distribuert store idrettsarrangement som landslaget siste fotballandskamp, French Open, El Classico, og Wimbledon i 3D, når vi nå lanserer HIGH TV 3D kan vi tilby Nordens største og bredeste tv-underholdning i tredimensjonale bilder, sier Petter Carlsen som er adm.dir i Canal Digital Norge.

HIGH TV ble etablert i New York i 2010 og har som mål å tilby over 100 nye show og 400 nye timer med 3D hvert år. HIGH TV 3D sender variert underholdning i 3D og programtilbudet spenner seg fra filmer, reise, drama, reality, mote og komedier. Kanalen blir distribuert til over 1 milliard husstander rundt om i verden, men kun av Canal Digital i Norge.

- For oss som en internasjonal 3D-kanal er det en viktig milepæl for oss og nå kunne være tilstede i Norge på den ledende tv-plattformen med størst rekkevidde, sier Eric Klein, adm. dir i HIGH TV 3D.

- Vi antar at 25 prosent av alle tver som selges i år vil være 3D-klare og dette er en satsing som er viktig for at flere nordmenn skal få mulighet til å se 3D. Om få år vil det være like vanlig med 3D-klare tver som HD-klare tver, derfor er det flott at mer tv- innhold blir tilgjengelig i 3D, sier Erik Anders som er informasjonssjef i Stiftelsen Elektronikkbransjen.

HIGH TV 3D får kanalplass nr 125 og alle med Familiekanalene som en del av abonnementet sitt får tilgang på den nye 3D-kanalen.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt

Petter Carlsen , adm.dir i Canal Digital Norge, mob. 909 67 911

Kenneth Tjønndal Pettersen , informasjonsdirektør Canal Digital Norge, mob 98 25 75 55

Meow Amarit , Marketing Director i HIGH TV 3D, e-post meow@hightv.tv, tlf +1.212.796.4388