Lager alpinfest i Hemsedal

Siste helga i april samles hele alpin-Norge til SkiStar Winter Games i Hemsedal. Over 1.000 deltakere fra ni år og opp til de aller beste landslagskjørerne kommer. Det er niende året på rad at alpinistene avslutter konkurransesesongen i Hemsedal.
25.-28. april arrangeres SkiStar Winter Games i Hemsedal. Med om lag 1.000 deltakere er dette et av Skandinavias største alpinarrangementer. Foto: Kalle Hägglund

Å runde av en bra sesong med å samle hele alpinmiljøet er blitt en veldig fin tradisjon. Donald Duck Wintergames for de yngste inngår i SkiStar Winter Games, og det skal kjøres slalåm, storslalåm og super-G. De eldste kjører FIS-konkurranse og kan plukke verdifulle FIS-punkter. I sum er dette et av Skandinavias største alpinarrangementer.

Salgs- og markedssjef Stein Helge HellandSkiStar Hemsedal gleder seg til å ta imot de mange alpinistene. Han lover gode forhold og er sikker på at dette blir ei helg for manges minnebok.

– Første konkurransedag er fredag 26. april og så holder vi det gående til søndag 28. april. Vi håper mange tar turen bortom arenaen for å se morgendagens alpinstjerner kjøre sammen med dagens stjerner, sier han.

Skisesongen i Hemsedal er ikke over med SkiStar Winter Games. Anlegget er åpent helt til og med søndag 5. mai. Siste helga er det Winter Finale med artister på scener inne og ute, sesongens siste afterski, The Bang Slalom, Hemsedal Splash ved Fjellkafeen. Hemsdal Winter Finale er ei avslutningshelg som alltid byr på god stemning og herlig vårskikjøring.

- Ja, det er mye å glede seg til. Under SkiStar Winter Games stiller Concept Store med et stort salgstelt og gode tilbud i målområdet. Søndag 28. april arrangerer FreeX, som er ei gruppe i Hemsedal idrettslag, slopestyle for juniorer i blåparken. Så det også noe for dem som ikke vil kjøre i fartsdress, sier Helland.

Stein Helge Helland, salgs- og markedssjef i SkiStar Hemsedal, mobil (+47) 952 18 181