Kroppskunst mot Barnekreft!

I forbindelse med Den Internasjonale Barnekreftdagen 15. februar, har flere titalls tatoveringsstudioer fjerde år på rad, samlet inn over 1,5 millioner kroner til Barnekreftforeningen. 13. februar stiller de nok en gang med blekk og nål for å samle inn penger til barn med kreft.

Etter idé og initiativ fra Kari Kjelskau, eier av tatoveringsstudioet "Memento Tattoo" i Oslo – er tatoveringsstudioer over hele landet med på markeringen. Det har vært stor oppslutning i de ulike studioene hvert år, og igjen er studioene klare for å forevige små kunstverk på kroppene til publikum.

I fjor klarte aksjonen Kroppskunst mot Barnekreft å samle inn over 590 000 kroner. Alle som deltar på arrangementet jobber frivillig. Hvert studio vil denne dagen tatovere små motiv de selv har designet for kr 500,- til inntekt for Barnekreftforeningen.

Barn under 18 år kan få sin egen fake tatovering. Kbaari Kjelskau, initiativtaker til Kroppskunst mot barnekreft og eier av Memento Tattoo ønsker at kampanjen skal gjenspeile barns evne til å utrykke seg gjennom farger og fantasifulle tegninger.

– Jeg kan bare tegne og tatovere, og kan jeg bruke det til en god sak så gjør jeg det med glede. Det har vært overveldende respons både fra kunder som vil støtte og tatoveringsstudioer som vil delta, sier Kari Kjelskau.

– Takket være innsatsen til alle som deltar på Kroppskunst mot Barnekreft er de med på å gi barn og unge med kreft ulike tilbud for å mestre hverdagen. Barnekreftforeningens visjon er at et hvert barn og familie som opplever barnekreft aldri skal føle seg alene. Derfor tilbyr foreningen hjelp til de som har barn under behandling og følger opp de som sliter med seneffekter, og de som opplever å miste sitt barn i kreft. Sammen bidrar vi til at barn og unge med kreft skal få håp, styrke og glede i en vanskelig tid, sier Marianne Gunnerud, hovedstyreleder i Barnekreftforeningen.

For mer informasjon
om «Kroppskunst mot Barnekreft» og deltagerne vennligst se: www.kroppskunstmotkreft.no

Barnekreftforeningen er en frivillig, landsdekkende organisasjon. Vi er en pådriver ovenfor myndigheter og sykehus for å bedre forholdene og rettighetene for kreftsyke barn og deres familier. Vi driver omfattende informasjonsvirksomhet om kreft hos barn ovenfor familier, barnehager, skoler og andre.