Kronprinsparets Fond 15 år i dag - hurra for ungdommen!

Kronprinsparets Fond ble etablert i forbindelse med bryllupet til DD.KK.HH. Kronprins Haakon og Kronprinsesse Mette-Marit 25.august 2001 og fyller dermed 15 år i dag på Kronprinsparets bryllupsdag. Vi feirer dagen med å løfte frem 15 historier og møter med ungdom i våre prosjekter. De unge byr på sterke opplevelser, mye livserfaring og kloke innspill til hvordan vi alle kan bidra for at flere kan bli en del av fellesskapet. Du finner alle historiene lenger ned i saken. Les, og la deg inspirere!

Kronprinsparets Fond arbeider for å bidra til at alle unge mennesker i Norge opplever tilhørighet, fellesskap og mestring. Det er nå fire nøye utvalgte prosjekter som mottar støtte fra Fondet over flere år i form av kapital, kompetanse og prosjektbistand fra både Fondets næringslivspartnere og vårt eget sekretariat. De fire organisasjonene er VIBRO, UngInvest AIB (tidl. Arbeidsinstituttet i Buskerud), Lærervikaren og Trivselsleder.

Kronprinsparet engasjerer seg aktivt for ungdommer, og det er etter deres ønske at Fondet jobber for og med ungdom i Norge. Se filmen der Kronprinsparet selv forteller hvorfor det er viktig å fokusere på de unge.

Kjære ungdommer, Kronprinsparets Fond er stolte over hver og en av dere og hva dere får til. Takk for at vi får være med på laget!

Du kan lese alle ungdomshistoriene lenger ned i saken.