Konica Minolta hylles for sitt miljø- og samfunnsansvar

Konica Minolta er tildelt Dow Jones Index for 2017 i segmentet "Technology Hardware & Equipment".

Dette er en av de mest prestisjefylte globale indeksene for rangering av bærekraftige selskap. Det er 6.året på rad Konica Minolta mottar denne indeksen for sitt miljø- og samfunnsansvar.

- Å motta denne utmerkelsen i konkurranse mot 120 andre store internasjonale selskap i vår bransje, gjør oss ekstra stolte, sier Olaf Lorenz, leder for den internasjonale markedsavdelingen i Konica Minolta Europe.

For å nå posisjonen som en global leder innen samfunnsansvar og bærekraft jobber Konica Minolta utrettelig med 6 hovedfelt: Miljø. samfunnsansvar, innovasjon, kundetilfredshet, en ansvarlig forsyningskjede, menneskelig kapital og mangfold.

Fullstendig pressemelding her.

Konica Minolta Business Solutions as er et globalt selskap som tilbyr bedrifter strukturerte arkiv- og dokumentsystemer, som forenkler, effektiviserer og gir bedrifter full oversikt i hverdagen. Vi er også en ledende leverandør av printere til bedrifter som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Samt  digitalttrykk maskiner til grafisk bransje.