Klart for sesongåpning i Trysil

Nå er de første bakkene snølagt og klare. Fredag 30. november klokken 9.00 blir det sesongåpning i Trysil. Det betyr at SkiStar åpner fire av sine fem skandinaviske skianlegg førstkommende helg.

Fredag 30. november er det sesongåpning i Trysil. Foto: Ola Matsson

I Trysil går snøkanonene for fullt om dagen på begge sider av fjellet. Det legges snø fra topp til bunn og det er bakke 15 og barneområdet Eventyr på Turistsenteret som åpner først.

- At bakke 15 åpner betyr at vi kjører i gang stolheisen Fjellekspressen og barneheisen Eventyr. Det føles veldig godt å kunne sparke i gang sesongen, jeg gleder meg veldig til å ta de første svingene på fredag, forteller Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil.

Driftsavdelingen håper å åpne bakkene i full bredde. Driftssjef i SkiStar Trysil, Jan Linstad, sier at værprognosen for de kommende dagene ser bra ut.

– Vi produserer alt vi kan av snø. Bakke 15 er hovedbakken på Turistsenteret og byr på variert og bra skikjøring. Totalt blir det nesten tre kilometer med skikjøring åpningshelga, forteller Linstad.

I forrige uke ble det klart at SkiStar åpner skianleggene i Hemsedal, Sälen og Vemdalen. Da gjenstår bare Åre, hvor det rapporteres at snøproduksjonen også går bra. SkiStar tilbyr 40 prosent rabatt på skikjøring åpningshelga.

- Vi håper å se mange fornøyde fjes i bakkene til helga. Sesongens første skidag er alltid spesiell, det er godt å være i gang, avslutter Backe-Viken.

Merk at det er Ski Test Weekend i Hemsedal og Vemdalen kommende helg, i Sälen 6.-9. desember og i Trysil og Åre 13.-16. desember. Ski Test Weekend betyr at du kan teste sesongens ski- og brettnyheter. Alle de store leverandørene er på plass.

Her finner du mer informasjon om sesongåpning på SkiStars destinasjoner

Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil
Mail: turid.viken@skistar.com

Fredag 30. november er det sesongåpning i Trysil. Foto: Ola Matsson
Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil, gleder seg til sesongåpning. Foto: Ola Matsson

En uke igjen til åpningen av alpin-VM i Åre 2019 - informasjon om SkiStars presseservice28.1.2019 22:01:56Pressemelding

Gode bookingtall tyder på nok en bra vintersesong20.12.2018 10:08:07Pressemelding

Konsernsjef, Mats Årjes, kommenterer SkiStars situasjon slik: - Nå er vinteren her. Det kjølige været har gitt gode forutsetninger for snøproduksjon, og sammen med natursnøen vi har fått, er anleggene godt rustet til å ta imot jule- og nyttårsgjestene. Bookingtallene viser en prosent opp, målt i antall objektsnetter, sammenliknet med samme tidspunkt i fjor. Det innebærer at over 77 prosent av sesongens estimerte losjisalg allerede er booket. Størst økning ser vi i jule- og nyttårsukene. Tross sen påske er det bra at vi har en positiv utvikling i losjisalget. Sen påske betyr at påskebestillingene kommer senere enn vanlig.