Kjetil Rekdals advokat: -Rekdal leder Start mot Aalesund i morgen

Kjetil Rekdals advokat Erik Flågan har i dag informert styret i IK Start om at Kjetil Rekdal stiller på jobb i morgen, og vil lede laget i seriestarten mot Aalesund.

- Vi har fått bedre oversikt over sakens rettslige stilling, og har i ettermiddag sendt brev til styret i IK Start, der vi opplyser at det ikke foreligger noen arbeidsrettslig suspensjon av Kjetil Rekdal. Arbeidsmiljølovens vilkår for suspensjon er heller ikke oppfylt, sier Erik Flågan.

- Et suspensjonsvedtak gjort i etterkant av dagens brev vil heller ikke være gyldig, og vil således ikke bli respektert. Start kan ikke under slike omstendigheter nekte Kjetil Rekdal å møte på jobb og utøve sin arbeidsrett. En utelukkelse av treneren fra sin arbeidsplass være et vesentlig kontraktsbrudd fra IK Starts side. Kjetil Rekdal er ansatt for å trene og lede Start i fotballkamper, og han møter som avtalt på jobb i god tid før seriestarten i morgen, sier Flågan.

Kjetil Rekdal bekrefter at han vil følge advokatens råd om å gjenoppta sitt arbeide, og opplyser at han nå er godt i gang med å forberede kampplanen for serieåpningen mot Aalesund på Sparebanken Sør Arena.

Kjetil Rekdal ønsker fortsatt ikke å kommentere saken ytterligere.

Kirkeveien 10 A
1363 Høvik

Følg saker fra Joe AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Joe AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Joe AS