Kjersti Oppen ny direktør for Virke Trening

Kjersti Oppen er ansatt som ny direktør for Virke Trening. Oppen begynner i jobben 23. mai.

FOTO: CF-Wesenberg /kolonihaven.no

- Jeg er veldig glad for at vi får Kjersti Oppen med på laget i Virke, og ser frem til å samarbeide med henne om å løfte Virke Trening videre fremover, sier direktør for Virke Forretningsmessige tjenester, Helga Bull Rostrup.

Oppen har bred erfaring fra næringslivet, politikk og kommunikasjonsbyrå, og kommer nå fra stillingen som kommunikasjonsdirektør i Schibsted Group. Hun tar med seg en spennende bakgrunn med fokus på ekstern kommunikasjon, merkevarebygging, myndighetskontakt og forretningsutvikling.

- For meg er dette selve drømmejobben. Trening har vært en stor del av livet mitt siden barndommen. Jeg er genuint opptatt av å spre treningsglede og fremme bransjens viktige bidrag til folkehelsa gjennom en mer aktiv og friskere befolkning. Jeg gleder meg stort til å jobbe med de utrolig engasjerte menneskene som driver denne bransjen, sier Kjersti Oppen.

- Vi er stolte og glade for at det er Kjersti Oppen som overtar stafettpinnen etter Anne Thidemann. Når man kombinerer hennes solide og brede erfaring innen sentrale fagfelt med et brennende engasjement om å videreutvikle bransjen, er jeg overbevist om at hun vil lykkes, sier styreleder for Virke trening, Tor Fredrik Kayser Berg

Oppen vil starte i stillingen 23. mai og ta over etter Anne Thidemann, som går av med pensjon til høsten. Frem til sommeren vil de to arbeide sammen for å sikre en god overgangsperiode.

Om Virke Trening: Virke Trening er en bransjeenhet i Hovedorganisasjonen Virke. Nærmere 600 000 personer trener på et treningssenter som er medlem i Virke Trening. Som talerør for 400 treningssentre er Virke Trening en sentral aktør i viktige spørsmål knyttet til fysisk aktivitet og forebyggende helse.