KESHA TRIUMFERER MED NY LÅT “PRAYING”

6.7.2017 14:28 | Sony Music Norway

Hennes nye album "Rainbow" tilgjengelig fra 11. august.

Kesha tar nå tilbake plassen sin i musikkverden med hennes nye låt “Praying” – første låt fra “Rainbow” hennes første plate på nesten fem år. Kesha skrev ”Praying” sammen med Ryan Lewis, Ben Abraham og Andrew Joslyn. Låta er produsert av av Lewis (Macklemore & Ryan Lewis). “ Rainbow” slippes 11. august på Kemosabe Records/ RCA Records. Tilgjengelig for forhåndsbestilling nå. Linker under.

Musikkvideoen for “Praying”, regissert av svenske Jonas Åkerlund, er også tilgjengelig nå: http://smarturl.it/vPraying

“Rainbow” markerer starten på noe nytt for Kesha, en start som er basert på indre styrke og musikalsk nyskjerrighet når hun gjennomfører sin visjon for albumet med samarbeidspartnere som spenner fra Eagels of Death Metal til Dolly Parton. Ben Folds produserte tittelsporet med Kesha, og Rick Reed har produsert og skrevet flere låter. Det er også et samarbeid med Wrable hvor de har med seg blåserrekken fra Dap-Kings. Eagels of Death Metal er med på to låter. Dolly Parton er gjest på en versjon av Partons låt ”Old Flames Can´t Hold a Candle to You”. Låta er skrevet sammen med Kesha´s mor, Pebe Sebert som har vært med på flere av låtene på albumet.

Kesha skrev et personlig brev for the Lenny Letter som slippes sammen med singelen “Praying”: http://www.lennyletter.com/culture/a904/kesha-is-back-with-a-new-single-praying/

Kesha ble Billboards Hot 100 Artist det året hun slapp “Animal”. Debutsingelen ”TiK ToK” ble Billboard´s nummer 1 Hot 100 Song, årets mest spilte sang og den mestselgende låta i 2010. ”Animal” har solgt over 8 millioner album wverden over og Kesha har solgt over 13 millioner album totalt.

Kesha har hatt 9 Top 10 hits på Billboard Hot 100, inkludert fire førsteplasser på Top 40 Radio. ”TiK ToK”, ”Your Love Is My Drug”, ”Die Young” og ”Timber”. Kesha tok hjem MTV EMA for Best New Act i 2010 og var nominert til to American Music Awards, tre MTV VMA og seks Billbord Awards. Hun har opptrådt på et titalls TV-produksjoner oover hele verden som MTV Europe Music Awards, Much Music Awards (Canada), Echo Awards (Germany), X Factor (Australia), American Music Awards, Billboard Awards, American Idol, Saturday Night Live, og The Today Show Summer Concert Series.

Hun har over 28 millioner Facebookfølgere, over 2 millioner Instagramfølgere, 3.74 millioner følgere på Twitter, og over 1 milliard visninger på VEVO. Hun har solgt over 41 millioner låter i USA alene og over 87 millioner verden over. ”Animal” solgte til gull, platina og flerdobbelplatina i over 15 land.

Kesha produserte to sessonger av TV-programmet "Kesha: My Crazy Beautiful Life" for MTV, I tillegg tile n bok med samme navn som gav oss innblikk I produksjonen av hennes siste album ‘Warrior’.

Som låtskriver har hun skrevet for seg selv, men også for andre storheter som Britney Spears, Ariana Grande, The Veronicas og Miley Cyrus. Hun er en dyrevernsaktivist som Humane Societys Internationals første Global Ambassador og en lideskapelig forkjemper for likeverd og fikk i 2016 Human Rights Campaig Visibility Award. I 2016 vant hun Billbords Wmen in Music Trailblazer Award.

‘RAINBOW’ -  ALBUM

iTunes: http://smarturl.it/iKRainbow

Apple Music: http://smarturl.it/apKRainbow

Amazon Music: http://smarturl.it/azKRainbow

Google Play: http://smarturl.it/gpKRainbow

Spotify: http://smarturl.it/spKRainbow

“PRAYING” - SINGLE

iTunes: http://smarturl.it/iPraying

Apple Music: http://smarturl.it/apPraying

Spotify: http://smarturl.it/spPraying

Amazon Music: http://smarturl.it/azPraying

Google Play: http://smarturl.it/gpPraying

Video: http://smarturl.it/vPraying

Monday kjøper Feelgood29.6.2017 14:47Pressemelding

Monday Production AS har i dag kjøpt opp majoriteten i produksjonsselskapet Feelgood Scene Film og TV AS, som blant annet står bak suksesser som Helt Perfekt med Thomas Giertsen, Neste Sommer, Brille, Ukens Vinner, samt en rekke andre populære TV-program. Feelgood ble grundet av Thomas Giertsen 2004 og i 2010 gikk Sony Music Norway AS inn som majoritetseiere. Monday kjøper nå aksjemajoriteten fra Sony Music Norway samt andre minoritets eiere, men Thomas Giertsen vil beholde sine aksjer og fortsatt være Kreativ Leder i selskapet.