Kapteinen slipper debutsingelen «Mr. Fantastique»

Kjell Øverland er mer eller mindre en vanlig fyr fra Stavanger, helt til han plukker opp et instrument og blir til «Kapteinen». Nå slipper han sin debutlåt «Mr. Fantastique» via Nora Streams 24. mai.

Kapteinen er født i 98´ og har en bred inspirasjonskilde, hvor alt fra Young Thug, Future og Drake til Michael Jackson og Prince har satt sitt preg. Han har vokst opp i et hus fullt av jazz og funk som gjør musikkproduksjonen hans helt unik, og etter noen år med jobbing bak spakene har Kapteinen funnet sin plass blant skandinavisk pop og rnb. Det føles kjent, men samtidig veldig nytt og friskt. Og som en artist som både produserer og skriver alt selv, kommer musikken til Kapteinen rett fra hjertet.

24. mai slipper han sin debutlåt «Mr. Fantastique» via Nora Streams, en tilgivende og fremoverlent breakuplåt.

«Låten ble til i fjor sommer under en tung, men samtidig fin og solfyllt periode rundt festivalsommeren. Låten er en breakuplåt, men ikke en klandrende, heller en tilgivende låt, som viser at det går bra og at jeg personlig er tilfreds. Du får ikke gjort noe med det, så det beste er å bare lære av det, smile videre og ønske dem lykke til videre med noen andre» - Kapteinen

21 år gamle Kapteinen skiller seg ut ved å rett og slett bare være seg selv. Han spiller ingen karakter, og leverer ærlige låter basert på opplevelser som mange kan kjenne seg igjen i.

Etter å ha spilt mye i band, og så begynt å produsere mye pop og hiphop selv, fant han ut at han også hadde noe han ville si oppå alle beatsene som lå der. Med et godt push fra folkene rundt ham og en selvsikkerhet som bygget seg opp, forsto Kapteinen at det han skriver om er viktig, relaterbart og setter ord på ting man kanskje ikke snakker så mye om.

«Når du driver med musikk vokser du hele tiden, og blir stadig bedre på det du gjør. Det er en veldig deilig følelse å kjenne at du utvikler noe. Tidligere var kanskje musikken og sounden ikke så godt etablert og manglet min «sjel», før jeg nå etterhvert har bygget opp min egen greie. Min sound er en blanding av all musikk jeg liker å høre på, som er det meste moderne og følsomme man hører i dag» - Kapteinen

Kapteinen er et de mest spennende, nye tilskuddene i den urbane popverdenen, så hold ører og øyne åpne for mer i 2019 og årene som kommer.

Foto: Jonathan Vivaas Kise

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

ZadeKing teamer opp med Morgan Sulele på «Ta det rolig»6.6.2019 15:04:53 CESTPressemelding

De siste par årene har vi blitt vant med en jevn strøm med skamløst fengende norskspråklige afropoplåter fra ZadeKing. Låter som «Hun gjør meg vill», «Kumbaya» og «Hola Mamacita» (med Temur) har satt fyr på både dansegulv og radiobølger. Etter å ha gjestet Larsiveli sin P3-listede «Cash kommer inn», følger han nå opp med «Ta det rolig» ft. Morgen Sulele fredag 7. juni- kanskje ZadeKing sin mest personlige låt til nå.