Kampen om Premier League-billettene er i gang!

Ventetiden er over. I dag slipper Ving sine fotballturer til Premier League, og Ola Nordmann reiser mer enn gjerne til England for å se sitt favorittlag.

Liverpool FC er klubben som selger klart flest reiser, etterfulgt av erkerivalen Manchester United.

Reisearrangøren Ving er offisiell samarbeidspartner med de seks største klubbene i Premier League, og i fjor solgte de over 6.000 fotballreiser til fotballglade nordmenn.

– Nordmenn elsker rett og slett fotball – og spesielt Premier League. Vi selger stadig flere pakkereiser til engelske lag, sier ansvarlig for fotballreiser i Ving, Svein Erik Bjørheim.

Liverpool klart størst
Han forteller at årets store vekst i all hovedsak skyldes Liverpool FC og deres reise mot Champions League finalen. Liverpool FC er nemlig den klubben som selger klart flest reiser, etterfulgt av erkerivalen Manchester United. Ving forventer videre vekst for den kommende sesongen til den populære engelske fotballigaen.

– Interessen for å se Liverpool FC på Anfield har økt i takt med Jürgen Klopps entusiasme. Og det at Tottenham nå ønsker velkommen i ny storstue med sin nye flotte hjemmebane, er jo gøy for deres supportere. Mye taler nok for at Mourinho åpner pengesekken så snart Fotball-VM er ferdig, og med flere stjernenavn inn portene vil trolig interessen øke også for turer til Old Trafford. I tillegg tror jeg mange ønsker å se «nye» Arsenal, sier Bjørheim.

Velger pakkereise
Vings egen fotballekspert mener det er flere grunner til at så mange ønsker å kjøpe fotballreiser gjennom en arrangør, i stedet for å bestille på egenhånd.

– For å få kjøpt vanlige kampbilletter hos klubber som Liverpool FC og Manchester United må man være medlem i klubben og som oftest også kjøpe sesongkort.Vi er offisiell samarbeidspartner med klubbene vi selger pakker til, og det betyr at våre kampbilletter kommer direkte fra klubben. Dessuten har vi reisebransjens beste betingelser når man rammes av flytting av kamper. Blir en kamp flyttet mer enn 36 timer, og du som en følge at dette ikke kan reise, får du igjen alle pengene hos oss, avslutter Bjørnheim.

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.