Jubler for Julebrusen
– I år lanserer vi en sukkerfri variant av bestselgeren Hamar & Lillehammer julebrus, røper merkevaresjef og ansvarlig for julebrusporteføljen i Ringnes, Aleksander Hetland.
Det særnorske julebrusfenomenet er helt spesielt. Hvert år fylles butikkene med julebrus, og responsen er helt fantastisk. – Fra dag én tar julebrus et solid jafs av det norske brusmarkedet – og vi forventer at det øker for hver dag som går frem mot jul. Noen vil hevde at det er litt vel tidlig å lansere julebrus i midten av oktober, men ut fra interessen virker det ikke sånn, sier Hetland.
I år har Ringnes lansert en sukkerfri variant av bestselgeren Hamar & Lillehammer julebrus. – De siste årene har vi fått stadig flere henvendelser fra forbrukere som sier at de også ønsker julebrus i en sukkerfri variant. I fjor prøvde vi ut en sukkerfri variant av Ringnes julebrus. Mottakelsen var bra, så nå prøver vi ut Hamar og Lillehammer i tillegg til originalvarianten, fortsetter Hetland, og legger til: - Det skulle egentlig bare mangle. Stadig flere nordmenn vraker sukkerholdig brus til fordel for de sukkerfrie variantene. Nå selges det faktisk mer sukkerfri- enn sukkerholdig brus i Norge – og det er unikt i verdenssammenheng, fortsetter han.
Hetland tror likevel mange fortsatt vil foretrekke den sukkerholdige julebrus. – Noen andeler vil nok kanskje den sukkerfrie varianten stjele fra originalen, men akkurat når det gjelder julebrus er vår erfaring at de fleste vil ha den slik den alltid har vært – enten det gjelder smak eller design. Derfor forventer vi at den sukkerholdige varianten vil selge meget godt i år også. Og det syns vi er hyggelig. Litt kos skal man unne seg, avslutter han.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom