Jonas Benyoub teamer opp med Yosef (Madcon)

Ellingsrud-rapperen har vært i gamet lenge, og har et veletablert navn i Norges undergrunn. En flow få andre rappere kan matche, pakket inn i hardtslående hip hop-beats gjør at dette er en artist du definitivt kommer til å høre mer av i tiden fremover.

Navnet hans ble virkelig satt på kartet etter at låten «Youm Wara Youm» fikk plass i NRKs mest populære serie, «Skam», som igjen har bidratt til å åpne flere dører for denne unge artisten. Siden har han sluppet den hardtslående bangeren «YahYah», fulgt opp av R&B inspirerte «I Mitt Liv». Nå er Jonas Benyoub klar med låten «Milli», hvor han har fått med ingen ringere enn Yosef som ft. «Milli» er produsert av Kastel.

HØR JONAS BENYOUB - "MILLI FEAT. YOSEF" HER

- "Milli handler om jaget etter penger, og livet i Oslo fra da jeg lå på barnerommet og drømte. Jeg så filmer, og alle gutta ville gjøre drømmer og visjoner til livsstil. Det er en New York-vibe på den tingen her. En bouncy låt” - Jonas Benyoub

- “Benyoub inviterte meg i studio, lot meg høre gjennom låtene og sa «velg hvilken låt du vil bro». Det tok 3 sek før jeg valgte Milli. Det satte ting i perspektiv for meg at låta handler om fødeåret hans, mens min naturlige vinkling var en allerede påbegynt karriere og fan av kulturen. For de som ikke vet, google «southernplayalistic». Shablo er en av de mest talentfulle av sin generasjon, så det var fett å se hvor rå og fri han var i studio” - Yosef

Der de øvrige Skandinaviske landene har hatt gode og etablerte artister innenfor Rap- og R&B sjangeren, vil Jonas Benyoub både som artist og låtskriver, bidra til å styrke Norges rolle innenfor Skandinavias grenser.

Nyhetsbrev fra Universal Music10.5.2019 10:56:24 CESTPressemelding

Brandon Jenner ute med ny låt! “TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single Ny sommerhit fra Freddy Kalas Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil. Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”. Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify. R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER. Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. E

Mowatt slipper låten "Figaro"10.5.2019 10:50:51 CESTPressemelding

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre. Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener. Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk. Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge