Jonas Benyoub med tung gatebanger - El Diablo

Etter å ha satt navnet sitt på kartet med låta, "Youm Wara Youm", som fikk plass på NRKs mest populære serie, SKAM, er Jonas Benyoub tilbake med sin andre singel, som forteller historien om en fiksjonsbasert figur: "El Diablo".

- "El Diablo," handler om en oppdiktet karakter som jeg har tatt inspirasjon fra mine opplevelser i Oslo. "El Diablo" er en negativ person/dop dealer, som driver med mye shady business. Han som mange andre, sliter litt på skolen og finner andre måter å tjene penger på. Pengene blir dessverre en av de tingene som er alt for enkle å tjene på en dårlig måte, og det gjør at barna i hooden ser opp til figurer som «El Diablo» - Jonas Benyoub

HØR "EL DIABLO" HER

"El diablo" er en fiksjonsbasert figur, som skal illustrere hverdagen til en eldre vinnings-kriminell. Som de yngre kanskje ser opp til, men livet hans er langt i fra no dans på roser. Bildet de unge har fått av denne livsstilen.. basert på musikkvideoer de ser og musikken de hører er kanskje ikke helt sånn den virkelige "krigen" foregår. Finn deg selv i dette livet. Følg drømmer og pass på de du har rundt deg, forteller Jonas Benyoub.

"El Diablo" er produsert av Kastel og mikset av Amr Badr (som ble nominert til "Årets Produsent" på Grammis Awards i Sverige).

Jonas Benyoub er en ung artist fra Oslo som er godt kjent i hiphop-scenen.

Med god lyrikk og et bredt lydspekter er Jonas en versatil utøver som passer inn i de fleste sjangre, og det er også en av hovedgrunnene til at artisten har fått muligheten til å opptre i de respektive arenaene rundt omkring i landet.

Navnet ble virkelig satt på kartet etter at låten «Youm Wara Youm» fikk plass i NRKs mest populære serie, «Skam», som igjen har bidratt til å åpne flere dører for denne unge artisten.

Der de øvrige Skandinaviske landene har hatt gode og etablerte artister innenfor Rap- og R&B sjangeren, vil Jonas Benyoub både som artist og låtskriver, bidra til å styrke Norges rolle innenfor Skandinavias grenser».

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Nile Rodgers & Chick er tilbake Lil Halima ute med ny låt Ny singel fra Ruben eMMa har "Fått Deg på Hjernen" Jonas Benyoub klar med ny låt Kan også nevne at Alessia Cara er ute med låten “Growing Pains”, som er første singel fra hennes nye album som kommer i løpet av året. Fjoråret var et suksessår for Cara som stakk av med en Grammy i kategorien “Best New Artist”. *Troye Sivan er ute med den catchy låta “Dance To This” sammen med selveste Ariana Grande. Låten blir å finne på hans nye album Bloom som kommer 31. august. *Mannen bak “Despacito” og “Échame La Culpa”, Luis Fonsi, er tilbake med nok en sommerlig hit, denne gangen med britiske Stefflon Don på låten “Calypso”. *De Australske gutta i 5 Seconds Of Summer er i dag klare med sitt tredje album Youngblood. Albumet følger opp Sounds Good Feels Good (2015) og debutalbumet 5 Seconds Of Summer fra 2014. 9. november kan de oppleves live på Sentrum Scene. *Nick