Jonas Benyoub med tung gatebanger - El Diablo

Etter å ha satt navnet sitt på kartet med låta, "Youm Wara Youm", som fikk plass på NRKs mest populære serie, SKAM, er Jonas Benyoub tilbake med sin andre singel, som forteller historien om en fiksjonsbasert figur: "El Diablo".

- "El Diablo," handler om en oppdiktet karakter som jeg har tatt inspirasjon fra mine opplevelser i Oslo. "El Diablo" er en negativ person/dop dealer, som driver med mye shady business. Han som mange andre, sliter litt på skolen og finner andre måter å tjene penger på. Pengene blir dessverre en av de tingene som er alt for enkle å tjene på en dårlig måte, og det gjør at barna i hooden ser opp til figurer som «El Diablo» - Jonas Benyoub

HØR "EL DIABLO" HER

"El diablo" er en fiksjonsbasert figur, som skal illustrere hverdagen til en eldre vinnings-kriminell. Som de yngre kanskje ser opp til, men livet hans er langt i fra no dans på roser. Bildet de unge har fått av denne livsstilen.. basert på musikkvideoer de ser og musikken de hører er kanskje ikke helt sånn den virkelige "krigen" foregår. Finn deg selv i dette livet. Følg drømmer og pass på de du har rundt deg, forteller Jonas Benyoub.

"El Diablo" er produsert av Kastel og mikset av Amr Badr (som ble nominert til "Årets Produsent" på Grammis Awards i Sverige).

Jonas Benyoub er en ung artist fra Oslo som er godt kjent i hiphop-scenen.

Med god lyrikk og et bredt lydspekter er Jonas en versatil utøver som passer inn i de fleste sjangre, og det er også en av hovedgrunnene til at artisten har fått muligheten til å opptre i de respektive arenaene rundt omkring i landet.

Navnet ble virkelig satt på kartet etter at låten «Youm Wara Youm» fikk plass i NRKs mest populære serie, «Skam», som igjen har bidratt til å åpne flere dører for denne unge artisten.

Der de øvrige Skandinaviske landene har hatt gode og etablerte artister innenfor Rap- og R&B sjangeren, vil Jonas Benyoub både som artist og låtskriver, bidra til å styrke Norges rolle innenfor Skandinavias grenser».

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo

Musikkvideo fra Emelie Hollow i samarbeid med Juleaksjonen21.11.2017 17:14Pressemelding

Låten «Feeling Of Christmas» handler om å verne om de som trenger det aller mest, og den sterke musikkvideoen berører et hvert kaldt vinterhjerte.   Da Emelie Hollow reiste til London i september for å skrive musikk, kjøpte hun sitt første julekort. Det viste seg at Wez, som hun skulle jobbe med, også er ekstra glad i jul.   - Vi skrudde på en gammel Frank Sinatra juleplate, tente lys og snakket om våre favoritt juleminner. Dessverre har ikke alle bare gode minner rundt denne tiden, så vi bestemte oss for å skrive en sang med et budskap som kan nå ut til alle, forteller Emelie Hollow  Resultatet ble «Feeling Of Christmas». Låten er listet på NRK P1 og P3, og er annonsert som aksjonslåten til Juleaksjonen på TV2 2017. Årets aksjon er i samarbeid med Røde Kors, og videoen viser sterke bilder fra deres arbeid kombinert med Hollow sin fremføring.    Se musikkvideoen HER.      Om Emelie Hollow:  I en alder av bare 19 år har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidli