Johan Torstensson forlater Ericsson - blir konserndirektør hos EVRY

(Oslo, 21. mars 2019) Johan Torstensson er ansatt som konserndirektør for Digital Platform Services (DPS) i EVRY. Han kommer fra sin rolle som CIO i Ericsson, der han har jobbet siden 2010.

Torstensson har også hatt senior stillinger som Global Delivery Executive hos Hewlett-Packard og seniorrådgiver hos Technology Partner International.

– Det har vært en fantastisk reise, og nå er tiden inne for nye utfordringer. Å komme til EVRY er en sjanse jeg ikke kan si nei til. EVRY har utviklet seg til en sterk nordisk spiller de siste årene, og har en stor mulighet for å, ikke minst på grunn av lokal nærhet til kundene, sier Johan Torstensson.

Han blir en del av EVRYs konsernledelse og ansvarlig for leveranser til selskapets mer enn 10.000 kunder over hele Norden. Torstensson sier at nøkkelord som enkelhet, klarhet og åpenhet er sentrale for å oppnå klare mål.

– Jeg ser frem til å utvikle EVRYs digitale plattformer ved å kombinere kunnskapen til de ansatte, med digital teknologi innen automatisering, AI og analytics. Min ambisjon er at disse digitale plattformene vil være en av hjørnestenene i EVRYs vekstplaner, sier Johan Torstensson.

EVRYs konsernsjef Per Hove ser frem til å ønske Johan velkommen til selskapet.

– Johan har solid erfaring med å drive digitale konverteringsreiser. Han er en dyktig IT-strateg som kjenner det nordiske markedet inngående. I tillegg er Johan en erfaren leder og jeg vet at han blir ønsket varmt velkommen av sine nye kollegaer i EVRY, sier Per Hove.

Johan Torstensson starter i stillingen 1. juni 2019.

EVRY er en ledende leverandør av IT-tjenester og programvare i Norden og har mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Hver dag bruker mer enn fem millioner mennesker i Norden løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse og grundig teknologisk og kommersiell innsikt, er EVRY en drivkraft for innovasjon og modernisering hos sine kunder. EVRY rapporterte en omsetning på 12,9 milliarder norske kroner i 2018 og har rundt 8 800 ansatte i ni land. Hovedkvarteret er på Fornebu rett utenfor Oslo, og selskapet er notert på Oslo Børs.

EVRY er ett av de ledende IT-tjeneste- og programvareselskap i Norden, med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 800 ansatte i ni land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo, og selskapet er notert på Oslo Børs. www.evry.com

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY inngår en strategisk avtale13.12.2018 07:03:28 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY har inngått en avtale om leveranse av neste generasjon kjernebank- og betalingsløsninger. Avtalen har en samlet kontraktsverdi på om lag NOK 650 millioner og gjelder for en periode på åtte år (opsjon for å utvide i ytterligere to år). Dette er et viktig steg for EVRY i det finske markedet og for selskapets strategi om fortsatt vekst i Norden og internasjonalt.