Jernbanereforma gir gevinst
Det blei i dag klart at Jernbanedirektoratet vil tildele kontrakten om å drifte persontogtilbodet på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen (Trafikkpakke 1 Sør) til det internasjonale selskapet Go-Ahead.
Go-Ahead er eit av Storbritannias største tog- og busselskap, og transporterer årleg over 1 milliard passasjerar i Storbritannia alene. Go-Ahead står for om lag 30 prosent av alle togreiser i Storbritannia og opererer blant anna 25 prosent av dei raude bussene i London.
Go-Ahead får for 10 år eit vederlag på om lag 1500 millionar kroner. Det er eit årleg snitt på cirka 150 millionar kroner. Dagens operatør får i 2018 486 millionar kroner for denne trafikken.
- Eg er svært nøgd med at Jernbanedirektoratet gjennom konkurranseutsettinga av persontogtenester i trafikkpakke 1 Sør, oppnår eit minst like godt togtilbod som i dag, men til ein mykje lågare kostnad. Over ein tiårsperiode vil vi få halvert kostnadene til drifta av togtilbodet på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen. Det utgjer eit betydeleg beløp – godt over tre milliardar kroner. Det kan ein få mange forbetringar i jernbanetilbodet for.
Go-Ahead overtek drifta frå NSB frå 15. desember 2019. Tilsette som blir tilbydd overføring frå NSB AS til Go-Ahead etter reglane i Arbeidsmiljøloven og Jernbaneloven beheld dagens lønns- og arbeidsvilkår. Go-Ahead vil dessutan tilby ei pensjonsordning tilsvarande den avtalen som er forhandla fram for operativt personell i NSB AS.
Samferdselsdepartementet har utarbeidd gevinstrealiseringsplan
Et viktig mål med jernbanereforma er nettopp å få meir jernbane for pengane, slik at ein kan legge til rette for eit betre togtilbod, til glede for dei reisande og dei som vil frakta gods på jernbane.
- Eg kjem framover til å følge nøye med på at dei store endringane som er gjennomført i jernbanesektoren, faktisk fører til meir jernbane for pengane, seier samferdselsministeren.
Samferdselsdepartementet har utarbeidd ein plan som identifiserer åtte gevinstområde. Eitt av desse er reduserte utgifter til kjøp av persontogtransport som følge av konkurranseutsetting. Planen viser at ein i stor grad kan vente at gevinstane av jernbanereforma vil overstige kostnadene frem mot 2025.
Jernbanereforma har også lagt til rette for at Jernbanedirektoratet har kunna inngå gode, forretningsmessige avtalar med NSB og Bane NOR om togproduksjon og drift, vedlikehald og utbygging av jernbaneinfrastruktur.
- Allereie no har desse avtalene gitt aktørane dei riktige insitamenta til meir effektiv drift. Dette kjem jernbanesektoren til gode gjennom betre tenester til sluttbrukaren, nemleg dei reisande og vareeigarane, seier Dale.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Regjeringen vil sikre god og miljøvennlig transport langs kysten25.4.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding
– Det er viktig med god og effektiv transport av gods og passasjerer langs kysten. Kystruten har en lang og stolt historie med over 130 år med transport av passasjerer og gods langs kysten fra Bergen til Kirkenes, og regjeringen ønsker å sikre et best mulig tilbud også i fremtiden. Derfor setter vi denne våren i gang et transport- og miljøfaglig utredningsarbeid av kystrutetjenesten, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Ny Stortingsmelding skal sikre Norges posisjon som foregangsland for droner og ny luftmobilitet25.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Vi står overfor et paradigmeskifte i luftfarten, hvor vi ved hjelp av stadig mer avanserte droner kan løse stadig flere og mer komplekse oppgaver i samfunnet. Dette kan i tillegg gjøres mer effektivt og sikkert, til lavere kostnader og med reduserte utslipp. Vi har som mål at Norge fortsatt skal være et foregangsland for droner. Derfor starter vi arbeidet Norges første stortingsmelding for droner og ny luftmobilitet. Denne skal være klar i løpet av våren 2025, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Fem forskningsprosjekter får penger fra Samferdselsdepartementet17.4.2024 12:10:41 CEST | Pressemelding
Av-ising av nullutslippfly og datadrevet salting av vei er to av teknologiprosjektene som nå får penger fra Samferdselsdepartementet. Det er Forskningsrådet som har utpekt de fem prosjektene, som får 40 millioner kroner.
Regjeringen med penger til Bodø og Ålesund16.4.2024 11:11:48 CEST | Pressemelding
– Regjeringen har satt av i 31 millioner kroner til mindre byer utenfor ordningen med byvekstavtaler. Dette er et løft for at Bodø og Ålesund skal bli grønnere byer med bedre fremkommelighet, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2: Eit steg nærare ny tunnel5.4.2024 12:00:16 CEST | Pressemelding
Regjeringa har lagt fram proposisjon for utbygging og finansiering av prosjektet E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2 i Akershus.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom