IKEA og Hkeem ønsker velkommen til «Hkeem’s hus»

IKEA lanserer de nye SYMFONISK-høyttalerne sine sammen med debutalbumet til Spellemannsvinner Hkeem i videoserien «Hkeem’s hus». Første episode ble sluppet 7.august.

Foto: Fredrik Myhre

Siden Hkeem fikk sitt gjennombrudd og toppet hitlistene med «Fy Faen» i 2017, har han blant annet vunnet tre Spellemannspriser, fått over 60 millioner streams og spilt konserter landet rundt. Til høsten kommer debutalbumet «HKEEM».

Låtene på albumet slippes med en helt ny videoserie med navnet «Hkeem’s hus», der Spellemannsvinneren inviterer artistvenner, samarbeidspartnere og gamle kamerater «hjem» til sniklytting av låtene på de nye SYMFONISK-høyttalerne til IKEA.

Lytter seg gjennom låt for låt

- Det å åpne hjemmet sitt og lytte til musikk sammen er noe av det beste i livet. Derfor føltes det bra å samle vennene mine i «Hkeem’s hus», for å vise dem musikken jeg har jobbet med så lenge og ha noen gode samtaler rundt det, forteller Hkeem.

I de åtte episodene, som følger de åtte låtene på debutalbumet, kan seerne få ta del i en rekke inspirerende samtaler om livet, kjærligheten og det å vokse opp mellom to kulturer. I første episode hører kompisene Samuel og Prince gjennom låta «Madiba», som handler om å ha troen på seg selv.

Se første episode her.

Foto: Fredrik Myhre

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Bo Kaspers Orkester er tilbake med nytt album og turné!6.9.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Fire år har gått siden folkekjære Bo Kaspers Orkester slapp albumet Redo att gå sönder. I høst er de tilbake med ny musikk. Deres 12. studioalbum 23:55 slippes 22. november og våren 2020 drar de ut på en stor turné, hvor de skal besøke et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter 5. februar på Rival i Stockholm. Bandet forteller dette om albumet: «Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på. 23:55 är vårt tolfte album och är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. En renodlad soulplatta. Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel, röst och textmässigt för att göra den fullt ut. Förebilderna har varit givna. Nu-soul med oändligt arbete framför en dator lämnar vi med varm hand öv