IEC-HUS

IEC-HUS ISO-sertifisert etter ISO9001 og ISO14001

18.4.2016 11:05 | IEC-HUS

Fra venstre ser vi; Magnar Sandersen (kvalitetssjef IEC-HUS), Arne Skjelstad (Revisjonsleder, Teknologisk Institutt) og Vidar Sandersen (adm. dir. IEC-HUS)

Torsdag 14. april 2016 ble en merkedag for boligleverandøren IEC-HUS. Som første Norske boligprodusent ble bedriften ISO – sertifisert etter den nye NS-EN ISO 9001:2015 (kvalitet) og NS-EN ISO 14001:2015 (miljø) standarden, i følge sentrale register. Sertifiseringen er gjennomført av Teknologisk Institutt Sertifisering, og har pågått i 6 måneder.

«Det at vi nå er ISO – sertifisert betyr i all enkelhet at våre kunder kan være enda mer trygg på at vi setter kundeopplevelsen og kvalitet i fokus» sier administrerende direktør Vidar Sandersen i IEC-HUS.

Selve sertifiseringen har vært en møysommelig prosess, med gjennomgang av alle bedriftens prosedyrer og prosesser, besøk på alle regionskontorer og utvalgte byggeplasser. Sertifiseringen har vært ledet av Arne Skjelstad fra Teknologisk Institutt Sertifisering.

«IEC-HUS har arbeidet meget godt over flere år med sin kjerneprosess, IEC-prosessen. De nye ISO standardene speiler godt denne prosessen og hvordan IEC Hus arbeider» forteller Arne Skjelstad og legger til at det skal bli spennende å følge utviklingen i IEC Hus og deres ambisiøse mål på kvalitet og miljø framover.

Sertifiseringen er gyldig i 3 år, og vil ha årlige revisjoner

«Dette setter et ekstra krav til hele organisasjonen, et krav vi ønsker å imøtekomme» forteller salgs – og markedssjef Berge Lavik. «Våre kunder skal være trygg på at de handler fra en solid, profesjonell og transparent aktør, som har som mål at de skal være fornøyde» avslutter Lavik.

Bilder

Om IEC-HUS

IEC-HUS
Haugenveien 5 N
1400 Ski

47 47 15 50http://www.iec-hus.no

IEC-HUS er blant Norges ledende boligbyggere, med en omsetning på MNOK 429 (2014) og ca. 90 ansatte.

Kjernevirksomheten er lav trehusbebyggelse av høy kvalitet. Dette oppnås gjennom produksjon av elementer på vår fabrikk og montering av husene på byggeplass. Dette gir kort byggetid og liten risiko for feil og skader. Vi leverer årlig rundt 300 boliger til kunder med egen tomt (EAT).

IEC-HUS er del av et konsern med Stokke Holding, som morselskap. Morselskapet ivaretar eierrollen i datterselskapene. Konsernet er organisert i tre forretningsområder: Privat-segmentet (via varemerke IEC-HUS), Proff-segmentet (via varemerket ABC Byggsystem) og Entreprenør (fabrikk, innkjøp, logistikk og underentreprise leveranser).

Følg saker fra IEC-HUS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra IEC-HUS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra IEC-HUS